Nový vůz bude následovníkem aktuálního Transporteru a Caravelle s označením T6.1 a svoje základy bude sdílet s Fordem, s nímž německá automobilka dlouhodobě spolupracuje. Jde o podobnou spolupráci jako v případě dříve představeného Volkswagenu Amarok, jehož nová generace stojí na základech Fordu Ranger. Příbuzný Volkwagenu Transporter bude Ford Transit Custom.

A ano, nová generace se skutečně týká jen pracovně orientovaných modelů Transporter a Caravelle. Volnočasový Multivan, postavený na platformě užitkových aut, už pokračovat nebude. V nabídce zůstává pouze ryze osobní varianta na platformě MQB pro osobní vozy – od roku 2021 jde o model Multivan T7.

Jak bude vypadat kompletní rodina Volkswagen „Bulli“ se můžete podívat na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Přestože nový Transporter a Caravelle budou stát na užitkové platformě Fordu, po stránce designu – zejména přední masky a světel – by se měly Multivanu T7 do značné míry připodobnit. Jak už padlo výše, nový vůz je zatím na oficiálních fotografiích představen jen s maskováním, z pod něj ovšem vykukují nová LED světla.

Důležitější než design jsou však u pracovní dodávky rozměry a po této stránce si Transporter polepší. Základní verze má rozvor 3 100 milimetrů a délku 5 050 milimetrů, což je mezigenerační nárůst 97 milimetrů, potažmo 146 milimetrů. U prodloužené verzi si můžete k oběma hodnotám přičíst 400 milimetrů navíc. Nešetřilo se ani na šířce, která nově činí bez vnějších zrcátek 2 032 milimetrů – o 128 více než u T6.1. Existovat budou také dvě výšky střechy, byť konkrétní hodnoty tisková zpráva nezmiňuje.

Větší vnější rozměry se pochopitelně podepsaly na přepravní kapacitě. Klasická skříňová dodávka nabídne s krátkým rozvorem a nízkou střechou vnitřní prostor 5,8 metru krychlového. Maximální hodnota – tedy u dlouhé verze s vysokou střechou, je potom 9 metrů krychlových. Šíře mezi zadními podběhy se rozšířila o 148 milimetrů na 1 392 milimetrů a stoupla taky užitečná zátěž. Konkrétně u základních verzí s turbodieselem z 1,2 na 1,3 tuny. Vedle klasické dodávky bude k mání ještě dvouřadá šestimístná verze, devítimístné kombi s prosklenou zadní částí, double cab a civilní Caravelle pro přepravu osob.

Citroën ë-Berlingo
Vylepšený Citroën Berlingo je skvělé rodinné auto, ale bez spalovací verze

Nezapomnělo se ani na výbavu a komfort kabiny řidiče. Coby standard dostanou všechny Transportery a Caravelle digitální kokpit doplněný třináctipalcovým dotykovým displejem, multifunkční volant, základní jízdní asistenty nebo elektronickou parkovací brzdu.

Nabídka motorizací bude klasická i elektrifikovaná. Coby základ slouží několik naftových čtyřválců TDI, dostupných s výkony 110, 150 a 170 koní. Standardem je pohon předních kol, dvě výkonnější verze mohou mít i příplatkovou čtyřkolku. Na výběr bude také plug-in hybrid s výkonem 233 koní nazvaný eHybrid, a nakonec i plně elektrický eTransporter. Elektrické verze budou dostupné s výkony 116, 136, 218 nebo 286 koní, a dostanou baterii o kapacitě 83 kWh (s výjimkou nejslabší, která bude k mání s malou 54 kWh baterií). Dojezdy zatím nejsou k dispozici.

Přestože kompletní odhalení nového Transporteru a Caravelle proběhne až na jaře příštího roku, a vůz vstoupí do prodeje jako modelový ročník 2025, už nyní mohou zákazníci objednávat první auta. K mání je zatím jen německá cena, která startuje na částce 36 780 euro (900 tisíc) bez daně.