Unisono tvrdí: Kdy už jindy, než teď! Výjimkou nejsou ani zástupci pardubického BK v čele s Martinem Markem, generálním manažerem klubu.

Samé pozitivní reakce

Prioritou je pro ně vytěžit z vlny úspěchu co největší zájem ze strany sponzorů a partnerů klubu.

„Na současné globální postavení basketbalu v České republice jednoznačně reagují pozitivně. Všichni šampionát sledovali. Ale není to tak, že by někdo přišel a najednou nám dal sám od sebe dvojnásobek než kdy jindy,“ poukazuje Martin Marek.

On jako bývalý hráč a člověk, který u oranžového míče zůstal i po konci kariéry bedlivě sledoval každý zápas. Také proto, že v Číně bojovali odchovanci či současní hráči Pardubic.

„Reprezentace zahrála skvěle a velmi nám to pomáhá při vyjednávání. Když přijdeme na nějakou schůzku, tak můžeme vystupovat sebevědoměji. Můžeme se totiž opřít o současné reprezentanty jako jsou Tomáš Vyoral či Viktor Půlpán nebo bývalé hráče jako M. Peterka nebo Martin Kříž. Naši partneři vidí, že má naše práce smysl,“ pochvaluje si.

Po dlouhé době plno

Úspěšná čínská mise spustila také zvýšený zájem o pardubickou basketbalovou jedničku. Tomáš Satoranský a spol. po šampionátu táhnou.

„Co se týče přípravek a mládeže, tak máme po dlouho době plno. Aktuálně registrujeme v klubu přes 240 dětí, což představuje strop v kapacitě hal. V takovém tom prime time mezi třetí a čtvrtou odpolední už při vyšším počtu nemáme kde trénovat. Pokud by počet rostl, museli bychom otevřít ještě někde nové kroužky,“ uvádí Marek zajímavé údaje.

Popularitě basketbalu pomohl také fakt, že září, ve kterém se Lvi valili zemí zlatého draka, je měsícem náborů. Začíná školní rok a rodiče se rozhodují, do kterých kroužků umístí své děti.

„Určitě se provázaly úspěch na mistrovství světa a nábory. Vnímáme to jako krátkodobý efekt, kdy rodiče chtějí mít ze svých ratolestí nové Satoranské či Bohačíky,“ říká GM.

Partneři vidí smysl

Nejen štěstí se musí jít naproti. Sedět doma se založenýma rukama a čekat, že někdo přijde sám s finanční nabídkou je jen fikce…

„Teď jsme v dobré pozici. Nicméně stále jsme malá komunita a musíme každý sebemenší úspěch prodávat. Více se o svou pozici rvát. Přitom basketbal se hraje zhruba ve 190 zemích světa. Nikdo nám ale nedá nic zadarmo, jenom proto, že repre udělala úspěch,“ má jasno.

„Pro nás v Pardubicích je oceněním práce, že jsme vychovali kluky, kteří se ve výborném světle ukázali v Číně. A partneři vidí, že se peníze v systému udrží a jsou utraceny efektivně. A my si tak můžeme přijít o ně říct třeba na město či na kraj sebevědoměji. Bojujeme za něco, co má perspektivu do budoucna,“ zdůrazňuje Marek.