Obžaloba Radka B. a Michala J. vinila z trestného činu ublížení na zdraví z nedbalosti. K uvedené dopravní nehodě došlo pětadvacátého září loňského roku o půl dvanácté dopoledne. Z Dukly vjížděla do křižovatky s ulicí Teplého služební Škoda Fabia pardubické městské policie. Tu řídil Michal J. V tu dobu sjížděla z nadjezdu u Parama směrem na Teplého ulici další hlídka městské policie. Za volantem služební octavie seděl Radek B. „Oktávka jela od Parama se zapnutým majákem a houkačkou. Podle všeho jela v tu dobu rychlostí něco mezi 90 a 110 kilometry v hodině. Silnice byla poměrně plná aut. Ta se tedy všechna začala uhýbat na stranu a zastavovat,“ popsal nám tehdejší událost jeden z pardubických policistů.

Michal J. za volantem fabie však údajně houkačku svých kolegů neslyšel, a tak pomalu od Dukly vyjížděl na Teplého ulici a signalizoval odbočení vlevo směrem k závodišti. Obě auta se vzájemně „spatřila“, když byla asi třicet metrů od sebe. „Radek B. v rozjeté oktávii stačil před fábií udělat „myšku“, aby se jí vyhnul. To ale stačilo k tomu, aby se v protisměru střetl s osobním vozidlem renault,“ řekl námpardubický soudce Karel Gobernac, který se tímto případem zabýval.

Oba řidiči, jak ten za volantem renaultu, tak strážník, byli těžce zraněni. „Třicetiletý voják z povolání, Kamil U., dostal náraz do hlavy. Dlouho po nehodě byl zmaten, měl silné výpadky paměti, nepoznával známé a příbuzné a musel být léčen ve Střešovicích na neurologii. Teď už je lepší, ale stále je v pracovní neschopnosti. Stejně tak strážník.

Oba pardubičtí strážníci byli u soudu uznáni na vině pro trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti. „Radek B. z octavie byl odsouzen k 15 měsícům s podmíněným odkladem na dva roky. Michal J. z fabie dostal 18 měsíců se stejně dlouhou podmínkou. Michal J. dostal větší trest proto, že způsobil újmu na zdraví dvěma řidičům, přestože se s nikým nestřetl. Strážník v octavii způsobil zranění jen jednomu člověku. Přesto, že se musel vyhnout svému kolegovi ve fabii, jel v této situaci příliš rychle. Navíc auto jedoucí na maják nemá absolutní právo přednosti. Musí tedy stále dávat pozor,“ upřesnil našemu Deníku Karel Gobernac.