Opírali se přitom o údaje více než 855 tisíc nehod v letech 1982 až 2004. „Ukázalo se, že mezi oběma faktory existuje souvislost,“ tvrdili vědci.
Podle jejich názoru mají nejnižší index viditelnosti černá, modrá, šedá a zelená barva. Naopak nejbezpečnější jsou bílé automobily, které se podílejí na haváriích o dvanáct procent méně než černá vozidla.

U nás jsou prý zkušenosti jiné


Avšak pojišťovny a policisté v České republice jsou v názorech opatrnější.

„Česká pojišťovna nerozděluje motoristy podle toho, v jak barevném automobilu jezdí, ale podle toho, jak se chovají na silnicích. Ti, kteří neškodí svému okolí, získávají bonus a mají mnohem levnější pojištění. Pirát silnic může sedět v bílém i v černém vozidle. Nebo si myslíte, že změnou barvy automobilu se automaticky změní i chování řidičů na silnici,“ konstatoval mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

„Podle vyšetřovatelů dopravních nehod v pardubickém okrese nejvíce dopravních nehod mají automobily se stříbrnou metalízou a tmavě modré vozy. Je to dáno i tím, že takových aut jezdí na našich silnicích nejvíce. Nejméně nehod evidujeme u vozidel s jasnými barvami. Minimálně jich je u červených aut,“ tvrdila mluvčí pardubické okresní policie Jitka Vavřinová.