Pardubická společnost ERA, která vyvíjí zejména sledovací systémy pro řízení letového provozu a vyvinula unikátní pasivní sledovací systém pro sledování a identifikaci cílů ve vzduchu, na zemi i na moři, se dostala mezi vybrané firmy, které ministerstvo obrany představuje jako rodinné stříbro českého zbrojního průmyslu. Ministerstvo obrany natočilo sérii videoklipů, které propagují to nejlepší, co se v České republice vyrábí pro armádní složky. Pardubická ERA je jednou z devíti firem v zemi, které se v kampani „Víme, co máme“ představí. Její část seriálu byla zveřejněna 30. října.

Cílem kampaně Víme, co máme je přiblížit lidem kapacity českého obranného průmyslu. Na sociálních sítích ministerstvo obrany postupně představuje devět významných firem, které úspěšně exportují své technologie a produkty a dodávají i pro českou armádu. „Jde o první kampaň svého druhu na podporu domácího obranného průmyslu a za firmu ERA musím říct, že jsme z videí nadšení. Myslím, že náš díl firmu a její ‚zelené poklady‘ výborně vystihuje,“ zhodnotil seriál Ondřej Chlost, obchodní ředitel ERA. Seriál promovideí je natočen zábavnou formou a určen nejširší veřejnosti. Průvodcem po jednotlivých firmách a vypravěčskou hvězdou je náměstek ministra obrany pro vyzbrojování Tomáš Kopečný.

Klipy budou sloužit k široké propagaci českého obranného průmyslu na výstavách a veletrzích obranné techniky, nebo při jednáních se zahraničními partnery. K dispozici je budou mít také české zastupitelské úřady ve světě. Kromě české verze s anglickými titulky má vzniknout i mluvená anglická verze.

Lenka Reichová