Mladí britští autoři Henry Lewis, Jonathan Sayer a Henry Shields vytvořili komediální eintopf, v němž se mísí různé žánry. Základem je situační komedie, kterou doplňuje řada fyzických gagů, jež jsou inspirovány filmovou groteskou. To vše autoři v některých scénách kombinují s absurdním humorem v montypythonovském stylu, žánr parodie pak zastupují citace různých světoznámých děl (Hitchcockův horor Ptáci, mafiánský snímek Kmotr nebo balkónová scéna z Romea a Julie).

Robert Bellan
„Pro hru jsem se nadchl. Je to nesmírně vtipná, i když složitá věc“

Svižný začátek

Celé to dohromady ladí až překvapivě dobře, inscenace po většinu času nebudí dojem překombinovanosti. Její výhodou je svižný začátek – žádná zdlouhavá expozice, hned první scéna ve vězení patří k těm nejvtipnějším. A to hlavně díky perfektnímu Josefu Láskovi v roli natvrdlého bachaře Coopera, kterému zdatně sekunduje Ladislav Špiner jako kriminálník Mack Rascol. Ve velmi dobrém světle se premiérovému publiku ukázali také hostující herci – Zbigniew Kalina jako nejistý Sam a Kristýna Hulcová v roli podvodnice Lucille, k vrcholům jejich souhry patří scéna, ve které musí Sam předstírat, že je otcem Lucille.

Z hlediska technického řešení není Velká bankovní loupež jednoduchou inscenací. Dobře se tu pracuje s točnou, krátké přestavby probíhají v duchu americké hudby padesátých let a s přiznanou divadelností. Nutno podotknout, že načasování situací a vtipů fungovalo slušně už na premiéře, přitom žánr situační komedie většinou zraje s reprízami, kdy si interpreti „osahají“ reakce diváků.

Velká bankovní loupež je zdaleka nejzdařilejší Bellanovou režií v pardubickém divadle a téměř jistě se stane diváckým hitem.

Hodnocení Deníku: 80%

Malou scénou zněly písně Kosteamu.
Na Malé scéně ve dvoře hrál Kosteam