Ukazuje se, že dramaturgové promítání pod širým nebem kladou důraz zejména na filmy, které nakonec bodují v takových soutěžích, jako je například Český lev. Důkazem může být film Hořící keř, který získal jedenáct skleněných sošek lva z celkového počtu čtrnácti kategorií. A právě tento film se stal pilotním „otvírákem" loňského promítání pod širým nebem v pražském Nostickém paláci, sídle Ministerstva kultury České republiky. Tato akce byla součástí projektu Otevřené léto Ministerstva kultury, který měl „pod palcem" pořadatelský tým Pardubického letního kina. „Dalo by se říci, že jsme tento film objevili jako jedni z prvních," sdělil s lehkou nadsázkou pořadatel Tomáš Drechsler.

„Za ojedinělým projektem, snažícím se přispět k propagaci české kinematografie a kultury vůbec, stálo Ministerstvo kultury, Státní fond kinematografie, Národní filmový archiv a společnost Cinema Time se zkušenostmi v oblasti provozování letních kin," doplnil Tomáš Drechsler. Ten je provozovatelem Pardubického letního kina, které se za osm ročníků stalo nejnavštěvovanější prázdninovou akcí regionu, na kterou denně zavítá v průměru přes tisíc filmových fanoušků. Podobně jako Hořící keř objevili dramaturgové také další letošní oceněný film – Šmejdy od Sylvy Dymákové. Ta se proslavila dlouhodobým sledováním nekalých praktik prodejců, kteří vozí autobusy důchodců na „oběd zdarma", aby je následně obrali po nátlakem o desítky tisíc korun. „Hned jsme věděli, jaký má tento film potenciál. Proto jsme z něj bez váhání udělali hlavní hit loňské sezony Pardubického letního kina," uvedl Tomáš Drechsler. Pokud budou mít on a jeho kolegové i v budoucnu stejný nos na filmové trháky, které sbírají České lvy a další ceny, je možné, že se z programové skladby stane předvoj filmové akademie. „Takové ambice nemáme, ale těší nás, že dokážeme nabídnout divákům snímky, které nakonec ocení nejen diváci, ale i filmoví odborníci," doplnil Tomáš Drechsler.