Tento soubor ze země Galského kohouta by se podle jeho slov dal charakterizovat jako tornádo rytmů a melodií z obou břehů Středozemního moře. „Je to fenomén, který se rychle vyhoupl z místních barů až ke společnému vystupování s Manu Chao,“ konstatoval Zdeněk Závodný.

Francouzský ansámbl v sobě mísí různé kulturní vlivy a stejně jako karavana putuje stále dál. „Skupina El Gafla je zajímavá už svým způsobem vzniku. Její členy dal dohromady rtuťovitý frontman a zpěvák Karim Chaya poté, co je potkal při své cestě z Alžírska do Paříže. Pocházejí z různých částí světa od Kamerunu po Polsko a dovedně spojují dohromady severoafrické, cikánské i ryze francouzské styly,“ poznamenal dramaturg pardubického Divadla 29.

„Hudba El Gafla svým pojetím připomíná středozemní pobřeží: na průsečíku tradiční hudby s moderní se obratně míchá styl châabi, manouche a francouzské písně s orientálním zvukem a citem pro africký groove,“ uzavřel.

 

Z příštího programu Divadla 29 na 27. února

HANDA GOTE: Trains - There is a Train Station in my Head (industriální haiku)

Prvotní inspirace k tomuto představení se odvíjí od skřípavých zvuků brzd a nápisů na rezavých vagónech. Atmosféra jiného času otištěná ve starých venkovských nádražích a rozpadajícím se rezavém šrotu se v projektu Trains přetavila do abstraktního industriálního obrazu.

Koncert pro zvuky vlaku, železné bicí nástroje, projektované fotografie nasbírané na nádražích a kolem nich a pár postávajících performerů. Skřípavý hlas starého, mastného a nemoderního světa.