Cestou do Paříže pardubičtí kumštýři navštívili korunovační katedrálu francouzských králů v Remeši a památník padlých v bitvě u Verdunu. „Prvním představením v Paříži byl moderní balet L'Allegro, il penseroso ed il moderato na živou hudbu G. F. Händela se sólisty baletu a opery Opéra National de Paris v Palais Garnier. Jednalo se o velmi zajímavé představení, ve kterém byli operní sólisté vtipně vtaženi mezi tanečníky a vše doplňovala videoprojekce,“ prozradil mluvčí VČD.

Do slavné Comédie-Française se na vyprodanou derniéru Cyrana z Bergeracu dostali pouze režisér Michael Tarant a Martina Sikorová. „Někteří z nás v Comédii-Française viděli vynikající provedení Poledního údělu od Paula Claudela a v Théâtre des Champs-Élysées tragikomický kabaret Rutabaga swing z období II. světové války doplněný řadou šansonů,“ poznamenal Radek Smetana.

Do Paříže s herci VČD jel i režisér a překladatel z francouzštiny Jaromír Janeček. „Ukázal nám většinu pařížských pamětihodností, projeli jsme se i po noční Seině a zavítali do galerií Louvre, Musée d'Orsay i Centre Pompidou,“ nechal se slyšet mluvčí VČD.

Inspirující bylo též setkání s hercem a dramatikem Claudem Confortèsem, jehož Maratón jsme měli možnost vidět na letošním GRAND Festivalu smíchu v podání pražského Divadla Bez zábradlí.

„Už nyní hledáme vhodné texty pro budoucí studiovou scénu. Proto jsem velmi uvítal možnost setkat se v Paříži s legendárním hercem a autorem her Claudem Confortèsem, který nás pozval do svého bytu v uličce u Mostu umělců (Pont des Artes),“ podotkl ředitel VČD Petr Dohnal.