Své dvanáctileté působení ve funkci šéfdirigenta Komorní filharmonie Pardubice uzavře na konci července Leoš Svárovský. Smlouva vyprší i současnému hostujícímu dirigentovi – Britovi Douglasu Bostockovi.

„Oba udělali s naším orchestrem obrovský kus práce. V žádném případě se s nimi nerozcházíme ve zlém. Na〜opak, budeme se s nimi i v budoucnu rádi setkávat v roli hostujících dirigentů,“ konstatoval ředitel Komorní filharmonie Pardubice Vojtěch Stříteský, který na pondělní tiskové konferenci představil i jejich nástupce.

Otec ze Srbska

„Od 1. srpna se ujme šéfdirigentské taktovky Marko Ivanović, dosavadní stálý dirigent pražského Národního divadla. Hlavním hostujícím dirigentem se stane Peter Feranec, stávající šéfdirigent Slovenské filharmonie,“ upřesnil Vojtěch Stříteský.
„Spousta lidí mi gratuluje k novému postu. Ale ono vlastně není k čemu. Je to velká pocta a závazek,“ nechal se slyšet Marko Ivanović.
„Možná to zní banálně a všedně, ale já bych s orchestrem hrozně rád pracoval. Chtěl bych využít jeho silných stránek, jimiž se může pyšnit, a zapracovat na několika slabinách, které má logicky každé profesionální těleso,“ sdělil pražský rodák, který však dětství prožil v bývalé Jugoslávii. Jeho otec je Srb, matka Češka. Do naší země přišel v patnácti letech studovat konzervatoř.

„O Komorní filharmonii Pardubice jsem poprvé slyšel v roce 1998 u příležitosti cyklu koncertů AMU v Praze. Vzpomínám si, s jakým nadšením jsme později s kolegy z katedry hodnotili muzikalitu a hráčské nasazení tohoto sympatického tělesa. Když mě o deset let později nový ředitel Komorní filharmonie Pardubice Vojtěch Stříteský oslovil s šéfdirigentskou nabídkou, neváhal jsem ani minutu. A to přesto, že jsem tou dobou nevěděl o její další výjimečnosti – o jejím věrném, poučeném a početném publiku. To je tím hnacím motorem, které motivuje každého hudebníka, aby ze sebe na pódiu vydal to nejlepší. Doufám, že tento křehký a vzácný vztah vydrží a budeme na něj s radostí navazovat,“ věří Marko Ivanović.

„Pardubice mají obrovský potenciál, protože je zde hodně škol včetně univerzity. To je ideální stav. V tu dobu lidé ještě nemusí řešit hypotéky a mají potřebu kulturního vyžití. Bylo by škoda je nepodchytit a neukázat jim, že i vážná muzika může být přitažlivá,“ sdělil mladý umělec, který spolupracoval s většinou předních českých orchestrů.

Pešek: Dobrá volba

„Marko Ivanović je jako nový šéfdirigent dobrou volbou, za kterou jsem upřímně rád. Za poslední tři roky jsme spolu velmi intenzivně pracovali na muzikálu Dobře placená procházka v Národním divadle. Poznali jsme se jako kolegové. Důvěřuji mu a těším se, že orchestr dostane do soustavné práce, že sem přinese úžasnou muziku, tak, jak se mu to dařilo v Národním divadle,“ pravil Libor Pešek, uznávaný dirigent, který pardubický orchestr vedl v letech 1970 až 1977.