RECENZE: George Kaplan dokáže znejistit

Pardubice - Francouzská hra George Kaplan se o víkendu stala první a jedinou premiérou na Malé scéně ve dvoře Východočeského divadla Pardubice v této divadelní sezoně. Současný text Frédérica Sonntaga představuje tematicky i formálně netradiční počin.

29.10.2018

Z představení George KaplanFoto: David Konečný/VČD

Inscenace je rámována ukázkami z Hitchcockova filmu Na sever severozápadní linkou, ve kterém se objevuje jméno George Kaplan. Kdo to vlastně je? Právě tuto otázku řeší postavy hry ve třech mikropříbězích koncipovaných jako schůze. V prvním případě se schází parta konspirátorů, která pracuje na projektu George Kaplan, což by měla být jakási umělecká a společenská platforma. Ve druhé části sledují diváci meeting party scenáristů, kteří pro tajemného klienta vytváří příběhy, v nichž figuruje postava George Kaplana. V poslední části triptychu vyhodnotí identitu George Kaplan jako hrozbu skupina pracovníků tajné informační služby.

Sonntagova hra má zřejmé rysy absurdního dramatu, komediální prvky se prolínají se znepokojivými odkazy na zmatek dnešní informacemi zahlcené doby, která se začala nazývat postfaktická. Režisérka Linda Dušková scénickým řešením udělala z diváků účastníky schůzí, všudypřítomné jsou monitory, které snímají některé části hracího prostoru a navozují tísnivý dojem, že je člověk neustále sledován.

Individualita postav

Pardubičtí diváci už měli hru George Kaplan možnost vidět jako scénické čtení, herecká sestava se ovšem změnila. Jan Musil, Martina Sikorová, Milan Němec, Petra Janečková a Štěpánka Fingerhutová představují anonymizované postavy pojmenované ve scénáři pouze písmenem, hercům se ale daří drobnými detaily dodat postavám také individualitu, nejsou jen členy davu.

Problémem textu je značná upovídanost, která hlavně v první třetině brání inscenaci chytit to správné tempo. Před lety uvedené scénické čtení bylo v tomhle ohledu paradoxně povedenější, jelikož v něm tvůrčí tým Sonntagovu hru výrazněji krátil a celku to prospělo.

George Kaplan představuje náročnou podívanou prošpikovanou různými kulturními a intertextuálními odkazy. Na repertoáru pardubického divadla se jedná o netradiční inscenaci, kterou je dobré vidět. Právě pro takové projekty současného dramatu s využitím moderních inscenačních metod by mohla sloužit Malá scéna i do budoucna, byť je to možná cesta obtížná a pro část publika nestravitelná.

Hodnocení Deníku: 60%

Autor: Lukáš Dubský

29.10.2018 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Výroba - Výroba Montážní dělník 17 500 Kč Montážní dělníci elektronických zařízení OPERÁTOR / OPERÁTORKA V ELEKTROTECHNICE - APAG Elektronik. Požadované vzdělání: nižší střední. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17500 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: OPERÁTOR/KA V ELEKTRONICE., , Místo výkonu práce Pardubice-Staré Čívice., , POPIS PRÁCE:, - jednoduché montážní práce, testování, kontrola, balení., , OČEKÁVÁME:, - vyučení nebo praxe v oboru elektro - výhodou (není podmínkou),, - základní znalost práce na PC - výhodou,, - dobrý zrak,, - pečlivost a spolehlivost,, - flexibilita,, - bezúhonnost., , NABÍZÍME:, - HPP, třísměnný provoz,, - práci v čistém, bezprašném a nerizikovém prostředí,, - odpovídající mzdové ohodnocení,, - výkonnostní, docházkové, jubilejní a další odměny,, - příspěvek na stravování, 5 týdnů dovolené, zvýhodněný tarif Vodafonu pro zaměstnance rodinné příslušníky a další benefity., , Místo je vhodné i pro absolventy., Nástup možný IHNED., , Své životopisy zasílejte na e-mail: edita.gabrielova@apagcosyst.com, Děkujeme.. Pracoviště: Apag elektronik s.r.o., U Panasonicu, č.p. 396, 530 06 Pardubice 6. Informace: -, . Věda a výzkum - Věda a výzkum Výzkumný a vědecký pracovník 22 000 Kč Inženýři ve výzkumu a vývoji v ostatních oborech Technický/á inženýr/ka pro vývoj nových výrobků. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkon práce Horní Jelení, Nutná znalost německého jazyka, Pracovní doba 7.00 - 15.00, Nabízíme: stravenky, flexi pasy, 5 týdnů dovolené, docházkový bonus, Prosíme o zaslání životopisu na uvedený e-mail, první kontakt emailem nebo telefonicky v době 9.30 - 14.00. Pracoviště: B. m. berger s.r.o., U Hřiště, č.p. 705, 533 74 Horní Jelení. Informace: Jana Říhová, +420 466 673 190. Výroba - Výroba Vedoucí provozu v ostatních zařízeních 40 000 Kč Vedoucí provozu v ostatních zařízeních Vedoucí prodeje vozů VW osobní a VW užitkové. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 40000 kč, mzda max. 80000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce Pardubice, Nástup možný IHNED. , Náplň práce :, " řízení prodejního týmu (vedení, plánování, motivace, kontrola, atd.), " zodpovědnost za naplňování obchodních a firemních cílů, " kompletní odpovědnost za svěřený showroom a svěřenou značku, " komunikace se zákazníky a spolupráce s importérem, " odpovědnost za objednávání vozidel na sklad a cenotvorbu, " marketing značky dle importéra, " reporty vedení společnosti, Požadavky :, " zkušenosti s vedením obchodního týmu podmínkou, " orientace ve finančních produktech souvisejících s prodejem vozů, " odolnost vůči stresu a zvládání vysokého pracovního tempa, " výborné komunikační a prezentační dovednosti, příjemné vystupování, " aktivní přístup, spolehlivost, zodpovědnost, " trestní bezúhonnost, " SŠ/VŠ vzdělání, " řidičský průkaz skupiny B, Nabízíme :, " zázemí stabilní společnosti, " zkušenosti největšího prodejce vozů ve východních Čechách a jedním z největších v ČR, " služební vůz - k dispozici nejnovější modely předváděcích vozidel, " čisté, nové a moderní pracovní prostředí, " nadprůměrné a spravedlivé finanční ohodnocení, " pracovní poměr na dobu neurčitou, " účast na firemních zahraničních cestách - např. Karibik, Mauricius, Reunion, Švýcarsko atd., " zaměstnanecké výhody a benefity, " spoustu společných akcí, vstupenek a aktivit, " přátelskou a pozitivní atmosféru ve firmě, " kvalitní systém školení importéra, možnost profesního rozvoje, " přístup k novým technologiím a technickému vybavení, Zaměstnanecké výhody: - benefity - příspěvek na obědy, sportovní aktivity, vstupenky na koncerty, hokej, dostihy ZDARMA..., , První kontakt telefonicky v době 8.30 - 16:00 nebo emailem. Pracoviště: Autocentrum barth a.s., Hůrka, č.p. 1798, 530 12 Pardubice 12. Informace: Personální oddělení, +420 464 645 128. Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Lektoři dalšího vzdělávání 4 000 Kč Lektoři dalšího vzdělávání Lektor/ka chemie. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 4000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce Pardubice. , Hledáme lektora kurzu chemie a chemickotechnologických postupů při zpracování a recyklaci plastů. , , Požadujeme praxi a vzděĺání v oboru chemie a zkušenosti s lektorskou činností., , Odměna za den školení je 4000 Kč. V případě zájmu zašlete životopis na hr@vzdelavanimetis.eu, do předmětu e-mailu uveďte "Lektor/ka chemie - Pardubice".. Pracoviště: Ing. et bc. lenka štichauerová - pracoviště jana zajíce, Jana Zajíce, č.p. 708, 530 12 Pardubice 12. Informace: Radek Kahánek, +420 604 500 052.

Připomínku událostí 17. listopadů uspořádala v předvečer státního svátku Univerzita Pardubice.

Univerzita si připomene boj studentů již v pátek

Cvičení Letadlo 2018.
22

FOTO/VIDEO: Letecká nehoda: zásah, záchrana i počítání mrtvých

Hokejbalový východ Čech s Prahou zametl

Pardubický kraj - Dvojnásobný a úřadující mistr Kert Park Praha dvakrát v této sezoně nebodoval. A vždy u toho byly Pardubice. Nejdříve v září vykradly jeho hřiště v pražských Lužinách a teď si zchladily finálovou žáhu také v domácím prostředí.

Protidrogový vlak zastaví v regionu dvakrát, v Pardubicích a v Přelouči

Pardubice, Přelouč - Do Pardubic a Přelouče přijede protidrogový vlak, projekt Revolution Train usiluje o protidrogovou prevenci.

Hradubice: Mezi kraji autobusem