Řeč je o mimořádném koncertu uspořádaném v Sukově síni pardubického Domu hudby při příležitosti vydání a křtu nového kompaktního disku orchestru.

Sólových partů se jak na nahrávce sestavené z děl ruských mistrů Petra Iljiče Čajkovského a Sergeje Prokofjeva, tak na koncertě ujal přední český violoncellista Jiří Bárta, za dirigentským pultem stanul, rovněž v obou případech, Leoš Svárovský.
Výjimečnost projektu totiž spočívala v tom, že program koncertu do puntíku kopíroval obsah „cédéčka", natáčeného v Domě hudby v parných dnech na konci letošního srpna. A jelikož každý z posluchačů obdržel ke své vstupence při vchodu do sálu dotyčný kompaktní disk, mohl si třeba hned týž večer po návratu domů program u svého přehrávače zopakovat.

Ti, kteří se nespokojili s dokonalým zvukem z lesklého kotoučku a vážili cestu na „živé provedení", však mohou nejen srovnávat.

Zajímavý bonus
v podobě vyprávění

Dostalo se jim totiž i bonusu v podobě zajímavých vzpomínek a vyprávění hlavních protagonistů spojených se zrodem nahrávky.
Charismatický Jiří Bárta zaujal svým výkladem porovnávajícím obvykle hrané a originální verze Čajkovského violoncellových skladeb a prozradil, komu svěřil stavbu svého nástroje, Leoš Svárovský sugestivně vylíčil náladu při nahrávání, vyznal se z obdivu k Prokofjevovu autorskému mistrovství i ze svých vynikajících vztahů se členy hudebního tělesa, jemuž dvanáct let šéfoval.
Svým způsobem se tak dá mimořádný koncert Komorní filharmonie Pardubice považovat za krásný duchovní  dárek nejvěrnějším posluchačům.

Březový háj 
na přebalu desky

A bylo by jistě zajímavé zjistit, v kolika domácnostech se nenápadná krabička s motivem březového háje na přebalu objeví jako skutečný dárek pod vánočním stromkem. (oa)