„Organizování těchto koncertů, které měly být součástí Mezinárodního hudebního festivalu Le Quattro Stagioni, jsme se rozhodli pozastavit. Současné klima našemu festivalu nepřeje. V Pardubicích mají naše aktivity v tuto chvíli přestávku. Těšíme se na lepší zítřky," konstatoval prezident hudebního festivalu Jaromír M. Krygel (na archivním snímku), který se začal intenzivněji věnovat jiným projektům.

„Svou energii jsem přesunul do podzimního Festivalu duchovní hudby v Olomouci. Další mé aktivity budou směřovat k mé dirigentské profesi," vysvětlil pro Deník Jaromír M. Krygel.

Pragmatické rozhodnutí

„Jde o pragmatické rozhodnutí. Je to výsledek mých delších úvah o tom, co v Pardubicích má či nemá smysl," vyjádřil se známý dirigent, který má i zajímavé nabídky ze zahraničí. „Například z Francie či Španělska," podotkl Jaromír M. Krygel.
„Asi nastal nejvyšší čas trochu myslet také na sebe," přiznal prezident hudebního festivalu Le Quattro Stagioni.

„Kdyby nastaly lepší zítřky, nevylučuji, že bychom se k myšlence pardubického festivalu mohli vrátit," nechal se slyšet Jaromír M. Krygel.
Jeho cílem vždy bylo, aby nešlo o průměrnou hudební přehlídku, jakých je po celé České republice mnoho.

Cíl: vybudovat prestižní přehlídku

„Je pravdou, že jsme v Pardubicích chtěli vybudovat přehlídku, která by měla vysokou uměleckou hodnotu. Naším záměrem bylo, aby se o ní hovořilo nejen v regionu, ale aby měla přesah. To znamená, že by kvůli festivalu do Pardubic zavítali návštěvníci z Královéhradeckého kraje, Vysočiny, Prahy nebo třeba z Rakouska či Německa, což byl případ jednoho z našich koncertů – vystoupení rakouské formace Mnozil Brass," podotkl známý dirigent.

Festival musí mít kvalitní dramaturgii

„Je jasné, že takový festival musí být postaven na kvalitní dramaturgii. Naším záměrem bylo, aby se v každém ročním období  konaly na různých místech kraje čtyři žánrově odlišné koncerty špičkových umělců, což je v České republice naprosto ojedinělá záležitost," uzavřel prezident mezinárodní přehlídky.