Známá herecká dvojice Oldřich Kaiser a Jiří Lábus ve Východočeském divadla rozehrála příběh Petra Kolečka inspirovaný legendárním normalizačním televizním seriálem Jaroslava Dietla.

Obézní prodavačka Jiřina (Jiří Lábus) z malého koloniálu věří, že komunisté ve volbách opět zvítězí. Učí se čínsky, aby byla připravena na skutečnou invazi z východu. Také dělá všechno pro to, aby se její neambiciózní syn Kája (Oldřich Kaiser) stal novým Vladimírem Brabcem.

Pravicová vysportovaná majitelka squashového centra Hanka (Oldřich Kaiser), která u Jiřiny nakupuje makrobiotickou stravu, se zapálené soudružce vysmívá a libuje si, jak jí vlastně všechno v životě vychází.

Postupně ale zjišťuje, že žije v sebeklamu. Její stokilový manžel Pepa (Jiří Lábus) rozhodně zdravý životní styl nevyznává, i když to tvrdí. Naopak, nejspokojenější je ve chvíli, kdy může pojídat klobásu, popíjet pivo a válet se na gauči u televize. A ani k volbám nejde!

I díky jeho přístupu se začnou dít věci. Komunisté skutečně vítězí, Jiřina je v sedmém nebi, zatímco Hance se hroutí svět jak domeček z karet.

Je na mizině, nemá co jíst, makrobiotická strava se nedá sehnat ani jako „podpultovka", a tak se postupně mění v morče. Do toho všeho jí ještě manžel podvádí s Jiřinou!

Komedie o době, kdy je Zlín už zase Gottwaldovem a Karlovy Vary Putingradem, stojí a padá na hereckých výkonech dvojice Kaiser – Lábus. Ty jsou tradičně skvělé a věří jim i současný umělecký šéf královéhradeckého Klicperova divadla David Drábek. Jeho režijní rukopis v této inscenaci totiž není tak výrazný, jak je v jeho jiných titulech zvykem.

I v tomto případě však sází na spolupráci s osvědčeným týmem. Diváci musí obdivovat též rychlost převleků do kostýmů Simony Rybákové. Představení dobře slouží rovněž hudba Darka Krále a účelná scéna Martina Černého.

Příjemná komedie v Pardubicích dobře pobavila i bez skrytých jinotajů či ostrých satirických šlehů, k nimž by její téma mohlo svádět.