„Cestu z Prahy do Pardubic jsem přežil jen díky tomu, že jsem vzal s sebou na výlet mou maminku. Ta kousek odtud ještě jako neplnoletá konzervatoristka natáčela scény do filmu Strakonický dudák. Režisérem snímku byl Karel Steklý, který mimochodem napsal i scénář k filmu Počestné paní pardubické,“ řekl herec Saša Rašilov.

„Osobní vzpomínku na Pardubice mám díky jednomu ze svých výletů, který jsem absolvoval s mou nynější ženou ještě v době, kdy jsme byli svobodní a bezdětní. Pamatuji se, jak jsme se vydali na nádraží a sedli do prvního vlaku, který zrovna jel. Skončili jsme v jednom hotelu v Pardubicích,“ prozradil Saša Rašilov.

Pocta Rösnerovi

„Vzpomínky to jsou krásné, léč mírně mlhavé. A to i vzhledem tomu, kolik už od té doby uplynulo času, ale i kvůli vlivu alkoholických nápojů, které jsme vypili tenkrát snad na nějaké diskotéce,“ poznamenala jedna z hvězd programu Než růže zkamení…, jenž byl k vidění ve čtvrtek večer na pardubické radnici.

„Myslím, že náš pořad je dobrou formou pro zklidnění v dnešním uspěchaném světě. Je věnovaný památce Borise Rösnera, který ho ještě sám připravoval. Vybíral do něj poezii,“ sdělil Saša Rašilov.

„Hudba a mluvené slovo se tu krásně doplňují. Poezie může fungovat i jako překlenovací most k dalšímu hudebnímu číslu,“ dodal známý kumštýř.

Čerpá inspiraci

„Polovinu představení přijímám nádhernou hudbu a energii, která z ní čiší. Z muziky čerpám inspiraci a sílu. Tu se pak snažím vtisknout do mé recitace,“ popisoval držitel prestižní přeloučské Ceny Františka Filipovského za dabing z roku 2003.

„Doufám, že to tak funguje i opačně,“ pokračoval člen činohry Národního divadla v Praze. „Aby se teď ale kolegové – hudebníci nedomnívali, že bez nich by to nešlo. My bychom se bez jejich šmidlání klidně obešli, stejně jako oni bez naší recitace, ale spojením obou složek vzniká vzájemně se obohacující zážitek. Věřím, že i pro diváky,“ podotkl s úsměvem Saša Rašilov. Ten se mimo jiné objevil ve filmech Samotáři, Řád, Šakalí léta, Román pro ženy či v televizních seriálech Rodinná pouta, Velmi křehké vztahy, Nemocnice na kraji města po dvaceti letech či Život na zámku.