Hospodští, kavárníci, majitelé restaurací a dalších podniků museli své provozovny ze dne na den zavřít. V polovině března přišli o veškeré výdělky, přesto však musejí platit svým zaměstnancům. Mnozí z nich ale nezoufali a dříve nebo později otevřeli okénko nebo zajistili rozvozy a Pardubáky tak nenechali hladovět. Odměnou jim za to jsou dlouhé fronty lidí stojících (samozřejmě v dvoumetrových rozestupech) a čekajících na občerstvení.

Díky věrným zákazníkům a snaživým provozovatelům tak pardubické podniky přežívají. Snaha jde ale ještě dál. Kluci, kteří stojí za značkou Pardubickej lajf, spustili kampaň Podporuji svého souseda, kterou chtějí pomoci právě pardubickým živnostníkům, kavárnám, hospodám a všem, kteří se lidem starají o zpříjemnění života během celého roku. Tisknou tak trika s logy jednotlivých podniků, která si mohou zákazníci pořídit, a svůj oblíbený podnik tak v těžké době podpořit finančně. Ale ani tady cesta pomoci nekončí.

Moštárna Zdrcený jablko zašla ještě dál. Zapojila se do kampaně Podporuji svého souseda a tisknou se trika s jejím logem, přestože přiznala, že díky skvělým zákazníkům se jí v této době daří. Ke každému zakoupenému triku totiž zákazník dostane mošt zdarma a také jistotu, že jeho peníze půjdou na dobrou věc. Majitel moštárny za ně koupí občerstvení v dalších zapojených podnicích a věnuje ho záchranářům. Dvě mouchy jednou ranou. Z toho vyplývá, že i konkurenční podniky mohou táhnout za jeden provaz a Pardubice jsou jasným příkladem. Živnostníci si mezi sebou vytvořili příjemnou komunitu, z níž těží nejen oni samotní, ale především zákazníci, kteří se do takových podniků rádi vracejí.