Přesně tolik sdílených kol se totiž v několika málo uplynulých týdnech objevilo v pardubických ulicích a Pardubáci si na ně velmi rychle zvykli. Do aplikace potřebné pro jejich zapůjčení se přihlásilo už tři tisíce z nich a jen během června uskutečnili více než sedm tisíc výpůjček.

Nejen že jsou sdílená kola rozmístěná systematicky ve stojanech po celém městě, lze je velmi často vidět na stezkách a silnicích v plném provozu. Výjimkou nejsou ani celé skupinky, které se rozhodly svůj přesun po městě uskutečnit na zapůjčeném bicyklu. I ony jsou důkazem toho, že radnice při rozhodování, zda do města sdílená kola pustit, udělala krok správným směrem, i přesto že se tento záměr od začátku setkával s kritikou, že ve městě, kde každý své kolo má, ta sdílená neuspějí.

Město ale nesmí usnout na vavřínech, plánuje také zavedení sdílených elektrokoloběžek, které se s takovým úspěchem setkat nemusejí kvůli své pověsti. Radnice tak nesmí dopustit, aby se v Pardubicích stalo to co v Praze, kde se koloběžky staly nenáviděným a nebezpečným dopravním prostředkem, který hyzdí město.

Ilustrační foto.
Sdílené elektrokoloběžky? Radnice je ve střehu, připravila přísná pravidla