Zvýšení cen bylo natolik skokové (na některých stáních měly poplatky vzrůst až o 200 procent), že ho kritizovala nejen veřejnost, ale i politici – včetně těch koaličních. Rada tak ustoupila, nárůst cen snížila a navíc slíbila řidičům možnost stání na novém záchytném parkovišti v areálu Masarykových kasáren, a to jen za pětikorunu na den. Otevřít se mělo ještě před tím, než začnou platit změny v poplatcích, tedy před 15. dubnem.

A právě tady vznikla potíž. Parkoviště se otevřelo až 15. dubna, a to ještě ne hned ráno, ale až po upozornění od novinářů. Od té doby zeje prázdnotou, obsazeno bývá jen pár míst. Široko daleko je jen jedna cedule, která řidiče na záchytné parkoviště upozorňuje. Nachází se přímo u kasáren. Při cestě od Chrudimi nebo z centra města řidiči nemají šanci si jí všimnout.

Parkovné u kasáren je zatím zdarma, radnici se totiž nepodařilo včas zajistit přeprogramování parkovacích automatů. Podle náměstka primátora odpovědného za dopravu Petra Kvaše jedna z firem, která má v Pardubicích 17 automatů, příliš nekomunikuje a vedení Pardubic není schopné se s ní domluvit. Ceny tak radnice nemůže zvednout po celém městě a „revoluce v parkování“ se odkládá.

Že zatím nedošlo ke zvýšení cen, je sice pro řidiče dobrá zpráva, pro občany Pardubic ale už tak pozitivní není. O změnách v systému parkování se veřejně začalo mluvit už na začátku února. Radnice tedy měla dost času, aby se s těmito problémy vypořádala. To však neudělala a k celé záležitosti se postavila velice liknavě. A jako „bonus“ ještě omylem zrušila přenosné parkovací karty, čímž zkomplikovala situaci například majitelům penzionů, kteří je poskytují hostům. Pokud takto bude přistupovat i k dalším projektům, (ne)mají se Pardubice na co těšit.