/VÁŽNĚ - NEVÁŽNĚ/ Na čtvrtečním slavnostním zahájení stavby dálnice D35 kolem Vysokého Mýta směrem k Litomyšli byla představena i těžká stavební technika, která na ní bude použita. Ve fotogalerii se můžete podívat jak na jednotlivé exponáty, tak i na ukázku prací s těmito unikátními stroji, v popiscích fotografií jsou uvedeny bližší podrobnosti.
Osoby i obsazení i děj v tomto textu jsou smyšlené.
V malé venkovní expozici u penzionu Jangelec u Vysokého Mýta, hned naproti řečnickému stanu s představiteli ŘSD, úředníky ministerstva a řadou politiků byly k vidění ruchadlo i řada ekologických stavebních traktorů.
„Chceme jít v zelené politice příkladem, takže jsme naftové bagry nahradili ekologickými stroji poháněnými bezemisní, fyzickou silou,“ vysvětlil ministr dopravy Martin Kupka.
Psali jsme včera:
Jak podotkl Petr Matloň, šéf stavební firmy A je to, a. s., tyto moderní stroje byly vyvinuty německými soudruhy ve spolupráci s vědeckovýzkumnou laboratoří v ruském kolchoze Sojuz. „Splňují nejnáročnější emisní limity normy Euro 6,“ poznamenal.
Díky použití moderní techniky mohla být zkrácena i doba realizace celého šestikilometrového úseku D35 kolem Vysokého Mýta ve směru dále na Litomyšl. Řidiči se po něm projedou již za dva roky. Ostatně, není nač čekat, a tak se politici a úředníci pustili s kladívky do práce hned na slavnostním zahájení. Zapojil se i sám ministr.
Představená těžká technika bude nasazená hned poté, co základní kámen, který překáží v trase dálnice, společně rozbijí. Deník situaci na místě sleduje a bude o postupu prací informovat.
Osoby i obsazení i děj v tomto textu jsou smyšlené.
Podívejte se ve videu na zahájení stavebních prací, kladívka se chopil i sám ministr.