To, že pardubická třída Míru není žádná Broadway, ví asi každý. Lidem se v posledních letech do paměti vrývá spíše neustálými opravami. Dlaždice nejdou vyčistit nebo se rovnou vyvracejí. Pro cyklisty se pěší zóna proměnila na slalom po rozbité dlažbě. Rekonstrukce za devadesát milionů korun neobstála. Nejhůře jsou na tom úseky, které zatěžuje městská hromadná doprava.

Přestože prošla úpravami teprve před necelými sedmi lety, nyní potřebuje pardubická tepna rekonstrukci znovu. Radním došla trpělivost a rozbitou dlažbu z části nahradí betonem. Město se navíc s firmou, která dlažbu pokládala, soudí.

Třída Míru v Pardubicích
Třídu Míru čeká oprava, dlažbu nahradí beton. Po necelých sedmi letech

Dřívějšího kompromisu, že po pěší zóně budou jezdit autobusy hromadné městské dopravy, nyní město nejspíše lituje. Další ústupek tedy není na místě. A to i přesto, že se jedná o historické centrum města a může se zdát, že se na toto místo beton nehodí. Pro Pardubice je to lepší varianta než neustálé finančně nákladné opravy.

Pardubice spoléhají na to, že nově zvolený materiál bude odolnější a zamezí dalším komplikacím. Ráz hlavní ulice to nezmění.

Kdyby plánovaný dvanáctimilionový projekt byl tím posledním, berme beton jako výhru.