Za smrt strojvedoucího mohlo patrně selhání semaforu.

"Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem," uvedl Zdeněk Neusar, mluvčí Drážní inspekce. Inspektoři tak vyvrátili původní doměnku vyšetřovatelů, kteří se domnívali, že nehodu zavini strojvůdce lokomotivy tím, že nerespektoval traťovou signalizaci.

Drážní inspekce šetří, jak k tomuto stavu mohlo dojít. Budou provedeny všechny odborné expertízy. Prozatím ale není vyšetřování uzavřeno, ani selhání lidského faktoru zatím nemůžeme úplně vyloučit," uvedl dále Neusar.

"Zhruba ve 4:50 došlo na nádraží v Moravanech ke střetu osobního vlaku a lokomotivy. Lokomotiva přijíždějící do stanice narazila do zadního vagonu právě se rozjíždějícího vlaku na Českou Třebovou. V soupravě utrpěli tři cestující lehká zranění, lehce zraněn byl rovněž strojvedoucí osobního vlaku. Strojvůdce lokomotivy na místě zahynul," potvrdila Jana Šrajbrová, tisková mluvčí pardubické policie.

Vyšetřování nehody zatím probíhá. Na místě pracují vyšetřovatelé České drážní inspekce. Provoz vlaků na trati Praha - Česká Třebová nebyl omezen, ke srážce došlo na prvním nástupišti mimo koridor.

Podle informací Českých drah bylo v době střetu ve vlaku 12 cestujících, šest z nich bylo lehce zraněno.

"Hasiči ihned po svém příjezdu začali hledat strojvedoucího z lokomotivy. Lokomotiva byla tak zdemolovaná, že se záchranáři vůbec nemohli dostat do kabiny. Museli použít rozbrušovacího i vyprošťovacího zařízení. Strojvedoucí byl přibližně po 30 minutách nalezen v troskách vlaku," řekla tisková mluvčí HZS Pardubického kraje Vendula Horáková.

Nyní je nehoda vyšetřována policisty a drážní inspekcí. Po vyšetření a zadokumentování nehody vyprostí hasiči tělo strojvedoucího a odstraní následky nehody.


STALO SE NA MÍSTĚ:

8:59 Hasiči se snaží z vraku lokomotivy vyprostit tělo mrtvého strojvedoucího.

9:09 Na pomoc přijela další lokomotiva. Hasiči ji chtějí použít k roztržení zaklíněných souprav

9:18 Záchranářům se právě povedlo vyprostit tělo strojvedoucího

9:24 Podařilo se oddělit lokomotivu od vagonu