Čelní střet dvou osobních vozidel v obci Doubravice na výjezdu směr obec Hrádek. Střet brzy ráno bohužel skončil velkou tragedií. Ani zásah záchranářů bohužel nic nezměnil. Hasiči se sice pokusili z vozidel zraněné vyprostit, ale i jejich snaha byla marná.

"Ihned po příjezdu museli ze zdemolovaných vozidel vyprostit pomocí hydraulického vyprošťovacího zařízení tři zraněné osoby. U dvou z nich okamžitě započali s resuscitací. Lékař ale nakonec konstatoval smrtelná zranění u řidiče jednoho vozu a spolujezdce z druhého vozu," popsala mluvčí Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje Vendula Horáková.

Vozidla hasiči zajistili vozidla tak, aby nedošlo k následnému požáru a zamezili úniku provozních náplní.

"Třetího zraněného jsme na místě stabilizovali. Utrpěl vícečetná poranění. Na umělé plicní ventilaci byl transportován do Fakultní nemocnice v Hradci Králové," uvedl mluvčí záchranky Aleš Malý. Ani zde ještě není vyhráno. "Zraněný utrpěl opravdu velmi závažná poranění hlavy, v tuto chvíli je stále v umělém spánku a péči lékařů," uvedl mluvčí hradecké fakultní nemocnice Zdeněk Tušl.

"Dle zasahujících hasičů nebyly usmrcené osoby připoutané. Vedle karoserie, která je z velké části tvořena z vysokopevnostní oceli a deformačních zón, se o bezpečnost posádky starají právě bezpečnostní pásy a kompletní sestava airbagů, která chrání cestující ze všech stran. Pokud není člověk připoután, může ho vystřelený airbag i zabít," dodává Vendula Horáková. Minimálně v jednom z případů se tak nejspíš i zde stalo.

Bezpečnostní pásy: Dle společnosti Besip v zemích EU bezpečnostní pásy každoročně zachrání více než 12 000 lidských životů. Pokud by byla míra jejich používání 99 %, zachráněno by bylo dalších 2 500 životů. Bezpečnostní pásy jsou nejúčinnější do rychlosti 50 km/h; 42 % řidičů usmrcených v obci bylo nepřipoutaných; 51 % spolujezdců usmrcených v obci bylo nepřipoutaných; nepřipoutaní řidiči umírají 14x častěji než připoutaní; nepřipoutaní přední pasažéři umírají 6x častěji než připoutaní.