Jak dlouho se připravujete na další ročník Dakaru? (zuřivá sparťanka)

Vždy zhruba od května, kdy se začíná volněji. Je nutné zaplatit první vstupní poplatek. Pak se čeká asi měsíc na přijetí do závodu. Ne každý je přijat. Od července začíná práce na technice a pokud jde o fyzičku, musí se pracovat celý rok.

Kolik váží vaše čtyřkolka a jaké má jízdní parametry? (Marek Kutan)

Čtyřkolka, která se jmenuje Pouštní bouře, váží připravená na Dakar 206 kg. Dosahuje maximální rychlosti 155 km/h. Spotřeba je 8 - 17 litrů.

Toužil jste také vyzkoušet si Formuli 1? (Schumi)

Ve Formuli 1 jsem na okruhu v Monze seděl, byl to starý monopost Patreseho, ale z důvodu složitosti techniky a malého místa v autě jsem s tím nemohl jet.

Prý jste dříve jezdil i motocyklovou Šestidenní. Jak jste v ní byl úspěšný? (Jan Novotný)

Absolvoval jsem čtyři Šestidenní a byl jsem třetí v klubových týmech, dvakrát jsem byl třetí ve stříbrné váze a druhý v Trophy týmu. V roce 1982 jsem se stal mistrem světa ve třídě 175 ccm. Šestidenní jsem si zajel i v Jablonci v roce 2002, tu jsem nedokončil.

Myslíte, že se Rallye Dakar po letošním zrušení ještě někdy pojede a případně jestli na jiné trase? (Jaroslav Dočekal)

Ano, možná v Argentině.

Pane Macháčku, obdivuji vaši vitalitu. Vždyť se rozhodně nechováte jako velebný kmet, jak padesátníky nazýval Jaroslav Vrchlický. Co děláte pro udržení své kondice? (Pavlína Říhová)

Nepiju, nekouřím, netancuju a nemiluju se. Pracuju a sportuju.

Máte čas i na nějaké jiné sporty či koníčky? (František Kopecký)

Času je hodně málo. Ale mám rád vodní sporty - skútr nebo motorový člun - a nesnáším zimním sporty.

Když jedete na Dakaru celodenní etapu v poušti, tak asi závodníci nemají v bivaku moc náladu na nějakou zábavu, nebo se mýlím? (Antonín Kozák)

Naopak, zábava je to jediné, co člověka odvede od únavy a strádání v bivacích. Většinou si děláme srandu jeden z druhého nebo vzpomínáme na staré příhody.

Jakou největší rychlostí jste jel se svojí čtyřkolkou nebo s jiným vozidlem? (Jiří Nováček)

Se čtyřkolkou jsem jel nejvýše 210 km/h a s mercedesem v úpravě brabus 310 km/h.

O kolik peněz vás „okradla“ Al Kaida, kvůli které byl zrušen letošní Dakar, a co byste vzkázal jejímu vůdci Usámovi bin Ládinovi? (Jindřich Balda)

Je otázkou jestli okradla … Nikdo nevíme, co se opravdu dělo. Finance jsou nahraditelné, zranění a smrt jsou nevratné. Ládin mi nebere telefony, asi se bojí, aby ho nevypátrali…

Když máte rychlost „v krvi“, neláká vás i v běžném silničním provozu někdy „šlápnout na plyn“? A už jste přišel o nějaké řidičské body? (Příslušník dopravní policie)

Jsem profesionální závodník, předpisy dodržuju tam, kde je třeba. Jsou místa, kde se toho moc stát nemůže, naopak jsou místa, kde jedu méně, než je dovoleno. Nemám tři body - dva za rychlost, jeden za špatné parkování. Celkově si spíš jízdu na silnici užívám a určitě nezávodím.

Motorismus je sám o sobě dost nebezpečný. Byl jste někdy vážněji zraněn? (Milan Koudelka)

Měl jsem pár těžkých havárií, ale kromě přetržených křížových vazů na pravém koleni se mi vážnější věci vyhýbaly. O to více se ke konci kariéry těchto zranění bojím.

Profesionální řidiči, a vy se k nim dáte přiřadit, mívají obvykle potíže s trávením. Nemusíte se nějak omezovat v jídle? A na čem si nejvíce pochutnáte? (Anna Mikšovská)

Potíže s trávením nemám, protože se nepřežírám! Nejvíce si pochutnám na půlkilovém jogurtu s višněmi.

Pamatujete si ze svých účastí na Dakaru i nějakou pamětihodnost a nejenom písek, písek, písek? (Alena Mičková)

Na cestách pouští je vidět mnoho krásných míst, jako jsou oázy, opuštěná pouštní města, přírodní útvary, horské masivy, flora a další krásné věci. Není tam jen písek.

Setkal jste se v poušti někdy s Fatou morgánou? (Jiřina Skácelová)

Neustále. Hlavně s vodou. Ale ještě jsem nikdy nebyl v takovém stavu, že bych nerozeznal, že není skutečná. Po třítýdenním strádání bez ženy se mi občas zjevuje v poušti manželka…

Jaký byl váš nejhorší zážitek na Dakaru, když nepočítáme jeho letošní zrušení? (Pavel Dvořák)

Je to havárie z roku 2001 a také dvě „krizovky“ z loňského ročníku.

Jak si krátíte čas při jednotvárné celodenní etapě v poušti? (Arnošt Skála)

Zpěvem a každých sto kilometrů cvičením. Samozřejmě za plné jízdy.

Zažil jste při rallye opravdovou pouštní bouři? (Jan Střída)

Ano. Nic příjemného to nebylo. Je podstatně horší než sněhová.

Nedá mi to, abych se i vás nezeptala, jestli byste se zúčastnil soutěže Česko hledá Superstar, kdybyste splňoval věkový limit? (Anetka)

Díky bohu, že ho nesplňuji. Již učitel John na základní škole říkal, že zpívám jako rozladěná basa, a byl jsem osvobozen od zpívání při hodinách hudební výchovy.

Pomáhal vám někdo s výrobou svých čtyřkolek, nebo jste takový všeuměl. Potřebovala bych občas nějakého kutila doma. Můj starej umí tak sotva vyměnit žárovku… (Radka X)

Jsem všeuměl jak po technické stránce, tak i v psychologii. “Cinkněte“, klidně vám něco opravím, paní X.

Nevyzkoušel jste si to někdy s černoškou, když jste v Africe „pečený vařený“? (Ebony)

Vyzkoušel, mám černovlasou manželku…

Když jste jel na Dakaru jako doprovod baviče Petra Novotného, tak byl také tak vtipný jako obvykle, nebo měl v extrémních situacích jak se říká „bobky“? (Karla Jandová)

Měl „bobky“ a pořád chrápal. Ale když se dostal do prostředí, kde si byl jistý půdou pod nohama, tak klasicky vtipkoval.

Koho ze svých kolegů z Rallye Dakar nejvíce uznáváte a máte mezi nimi přátele? (Jaromír Březina)

Všichni naši jezdci jsou mými přáteli, kromě Martina Macka. S nikým z jezdců se neztotožňuju. Jedu zvláštní kategorii, kam ještě nezasáhla profesionální technika, a i jezdci v této kategorii jsou skvělí.