Zlatá přilba je pro něj tím největším závodem. V roce 2017 tradiční pardubický závod vyhrál, loni dokázal i po předchozím těžkém pádu vybojovat ve finálové jízdě třetí místo. Na začátku října do toho VÁCLAV MILÍK půjde znovu.

„Nezačínal jsem jezdit plochou dráhu kvůli tomu, abych byl mistr světa, ale abych vyhrál Zlatou přilbu,“ opět zopakoval.

Šestadvacetiletý český plochodrážník tak nechybí ve startovní listině 71. ročníku Zlaté přilby města Pardubic, který se koná v neděli 6. října.

Startovní listina se plní. Bude konkurence podobná jako v minulých letech?
Myslím, že ano. Závodníci se zase tolik nemění, drží se, v posledních letech je plochá dráha na takové stejné úrovni, občas vylétne nějaký junior. Když koukám na soupisku, tak je to hratelné, každý je porazitelný.

S jakými ambicemi do závodu půjdete?
Je to taková třešnička na dortu, protože jde o jeden z posledních závodů v roce. Tato sezona pro mě nebyla tolik úspěšná, ale na tento závod se dokážu soustředit, pardubickou dráhu dobře znám. Nechal jsem si v Polsku udělat jeden motor, se kterým jsem jel už v roce 2017. Loni jsem jel na trochu jiném, který byl taky dobrý, ale pád mě připravil o to, abych mohl ve finálové jízdě startovat z dobré startovní pozice. Připravím se stejně a doufám, že to bude lepší.

Mluvil jste o tom, že tato sezona není úplně povedená. Co vás mrzí úplně nejvíce?
Neřekl bych, že by mě něco mělo nějak extra mrzet. Měl jsem možná více přemýšlet nad tím, co je vyzkoušené. Ne nad novinkami, pořád jsem chtěl něco vylepšovat. Místo vylepšení jsem udělal krok dozadu. Myslím, že jsem měl zůstat u toho, co bylo otestované a co jelo. Ke konci sezony to dělám a cítím se o hodně lépe. Vím, že to jede.

Bude se vám s tímto pocitem vstupovat lépe i do Zlaté přilby?
Když jsem vyhrál Zlatou přilbu před dvěma roky, tak se mi dařilo celou sezonu, ani jsem neměl čas o něčem přemýšlet. Tato sezona je nahoru dolů, ale snažím se jet na závody s čistým štítem. Mám v notýsku zapsaná nastavení, s jakými jsme jezdili řadu let zpátky. Technika je, proto si myslím, že bych měl vstoupit s čistou hlavou.

Jak důležitá je pro závodníka podpora diváků na pardubickém stadionu?
Je to doma, jednou se mi podařilo vyhrát. To, co jsem zažil, bylo něco neskutečného. I diváci mě dokážou nabudit a chci udělat nejlepší výsledek. Proto jsem jel loni i finálovou jízdu, i když jsem se na ni necítil. Ohlas diváků pak byl nádherný.

Co byste zařadil mezi pozitivní momenty roku 2019?
Rozhodně to, že jsem si uvědomil spoustu chyb, které jsem nadělal. Přišel jsem na to, co bych neměl dělat. A vím, že v dalších letech to dělat nebudu. Tato sezona pro mě není dobrá, co se týče zahraničí. V evropském seriálu SEC se mi taky úplně nedařilo podle plánu, měl jsem problém s prvními jízdami. V takových závodech musí jet člověk od začátku do konce.

Nyní vrcholí i polská extraliga, nejlepší plochodrážní soutěž světa. Vaše Wroclaw prohrála úvodní finálový duel 43:47. Jak velká ztráta to je před odvetou?
Je tam malý rozdíl, i když proti Lesznu je to hodně složité. Dominuje celou sezonu, ale doma jsme něco ukázali. Já tedy ne, protože jsem dostal jen jednu jízdu. A kdyby třeba Tai Woffinden jel jako vždycky, tak bychom klidně mohli mít ten náskok my.

Co bude klíčové pro odvetu, která se pojede tuto neděli?
Domácí mají jednak najetou dráhu a taky to jsou kluci, kteří nemají výpadky formy. Jsem v tomto klubu už pátý rok a vím, že komu se daří na naší dráze, tak mu to jde i v Leszně. Je možné, že je tam potrápíme.

Budete závodit za Wroclaw i v příští sezoně?
Ještě nevím, budeme se bavit po posledním závodě v neděli. Zároveň už hovořím i s jinými týmy. Je otázkou, jak moc byli ve Wroclawi spokojeni v této sezoně s mojí výkonností. Určitě bych chtěl dál jezdit extraligu, ale zase to není takový skok jít i do první ligy. Tam jsou závodníci, kteří jsou schopni jezdit i extraligu. Chtěl bych zůstat, protože po mediální a sponzorské stránce je to nejlepší soutěž, která může být.

Jaké další závody vás ještě čekají před Zlatou přilbou?
Mám ještě dva finálové závody v německé lize za Landshut. A do toho ještě poslední závod mistrovství Evropy. Závodů ještě je dost, sezona úplně nekončí.