Kdyby si vzal čapku neviditelnosti, možná by to nezasvěcený práce v basketbalovém klubu nepoznal…  Úloha tiskového mluvčího je stejná řehole jako u ostatních zaměstnání. Jestli nevěříte, tak mu můžete brnknout a někdy si zkusit napsat nějakou tiskovou zprávu či okamžitý raport z utkání. RENÉ PEŠKA je mužem na svém místě. On sám nejlépe ví, jaké to je spoluorganizovat play off. Jeho BK JIP Pardubice se pomalu vydává vstříc čtvrtfinálovým bitvám s Kolínem.

V základní i nadstavbové části basketbaloví fanoušci do ČEZ Areny moc nehcodili. Myslíte si, že v play off  se to změní?
 Je pravdou, že počet diváků byl nižší než v předchozí sezoně, byť i tak jsme měli nejvyšší návštěvnost z českých týmů v Mattoni NBL. Pokud jde o play off, pevně všichni v klubu věříme, že větší důležitost a atraktivita zápasů osloví širší spektrum fanoušků. A ti našemu týmu vytvoří pravé domácí prostředí.

Basketbalové čtvrtfinále koliduje s hokejovým finále, ve kterém jsou právě Pardubice. Je to velká rána pro návštěvnost?
 Předně bych rád řekl, že máme upřímnou radost z velkého úspěchu pardubických hokejistů a přejeme jim, aby své snažení dotáhli až k titulu! Zároveň vnímáme velkou kumulaci akcí v ČEZ Areně, kde se například v tomto období během osmi dnů odehrají tři hokejová finále a mezi tím první basketbalové čtvrtfinále. V každém případě děláme maximum, abychom přilákali fanoušky i na velmi zajímavé basketbalové play off.

Domácí zápasy byly původně  naplánovány na víkend. Sázeli jste na vyšší návštěvnost než ve všední den a případně proč?
 Je to změněné. Ve čtvrtfinále proti Kolínu budeme hrát o víkendu pouze utkání číslo jedna a to v neděli. Třetí a případný pátý rozhodující zápas budou ve všední dny. Přesněji řečeno v pondělí 23. dubna a případně ještě v pátek 27. dubna. Je to z důvodu obsazenosti ČEZ Areny.

Jakým způsobem chcete nalákat diváky do ochozů?
 V první řadě věřím, že největším lákadlem je samotné play off. Je to vrchol sezony nejen pro hráče, ale i pro fanoušky. Co se týká prvního čtvrtfinále, prvních sto fanoušků dostane zdarma samolepky Beksa na tvář. Chystáme také soutěž o nejlepší transparent. Zájemci si mohou vyrobit a přinést svůj vlastní, nebo využít propriet, které budou připraveny u turniketů v ČEZ Aréně. Rád bych také upozornil, že naše permanentní vstupenky platí i pro zápasy v play off.

Módou posledních let v kolektivních sportech jsou motta či citáty. Jaké je letos motto pro play off a jak se rodilo?
 Volbu sloganu, který nás bude provázet letošním play off, jsme nechali výhradně na fanoušcích a hráčích. Fanoušci zasílali své návrhy a poté na facebookových stránkách klubu hlasovali pro ty, které je nejvíce oslovily. Pět sloganů s nejvyšším počtem hlasů jsme předložili hráčům a ti si zvolili slogan: Pardubice – jeden tým, jeden cíl.

Kolín je geograficky blízko Pardubic. Basketbal je tam číslem jedna, což kontrastuje se zájmem v Pardubicích, nemyslíte?
 V Kolíně je basketbal nyní skutečně sportem číslo jedna. Na druhou stranu v letošní sezoně jsme tam odehráli dvě utkání a v obou případech byla hala pro pět set diváků naplněna jen zhruba ze dvou třetin. Navíc v nadstavbové části dorazilo do kolínské haly zhruba padesát našich fanoušků a ti nám vytvořili takřka domácí prostředí. Takže já osobně se do Kolína těším (pousměje se).

Už v nadstavbové části to vypadalo v ČEZ Areně na domácí prostředí Kolína.  V play off jim může do Pardubic dorazit daleko více. Nebojíte se ztráty výhody domácího území?
 Ani ne. Budeme jedině rádi, když do ČEZ Areny dorazí co možná největší počet kolínských fanoušků. No a společně s těmi našimi vytvoří čtvrtfinálovým zápasům pravou playoff-kulisu. Jsem totiž přesvědčen, že i naši fanoušci pojedou do Kolína v hojném počtu. Stejně jako tomu bylo v nadstavbové části, a poženou náš odhodlaný tým za postupem do semifinále!