Tito tři jezdci jsou tak jistými účastníky seriálu Grand Prix 2010, který začne 24. dubna příštího roku a jeho třetí závod se 22. května uskuteční v Praze. Spolu s touto trojicí pak bude startovat elitní osmička letošního seriálu a čtyři jezdci dostanou takzvanou divokou kartu pro celý seriál závodů.

V prosinci osmatřicetiletý Švéd se stal největším překvaním dlouhé noci v Coventry. V závodě plném dramatický momentů a bohužel i mnoha pádů nakonec v dodatkové jízdě udolal Holdera, který v samotném závodě získal stejně bodů jako Švéd. Ten byl jediným přemožitelem mladého Australana jak v samotném závodě tak nakonec i v závěrečné jízdě dne.

Zeterström vůbec prožil těžký večer, celkem dvakrát se ocitl na zemi, prakticky zlikvidoval dva motocykly, ale nakonec byl nejšťastnějším jezdcem dne. Z jeho postupu nebyli příliš šťastni zástupci britského promotéra seriálu, kteří se i vzhledem k tomu jak se jim vyplatilo pro oživení seriálu udělení divoké karty Sajfutdinovovi by rádi viděli postoupit jiného jezdce, zejména v jejich snem byl domácí Harris, ale stalo se.

Radost jim naopak udělal Polák Hampel, ten jediný pozdějšího vítěze porazil, ale prohrál s Holdrem a čtvrtým Lindgrenem. Ten spolu s Bjerrem a Walaskem jsou účastníky letošní Grand Prix, ale chtěli si účast vybojovat i touto cestou. Nepovedlo se jim to, ale Bjerremu zejména také proto, že v jedné jízd kterou vedl měl problémy se zapalováním a pak při nezaviněném pádu zničil motocykl. Švéd i Dán jsou však zatím mezi elitní osmičkou a mají velkou šanci se udržet v seriálu touto cestou.

Český púlochpodrážník Lukáš Dryml se na tento závod připravoval velice zodpovědně. Vynechal i středeční extraligu a také proto, že při svém posledním startu v Coventry se mu hodně dařilo a patřil mezi tajné favority. Ve své úvodní jízdě získal dva body když prohrál s Polákem Protasiewiczem.

V následující jízdě s Holdrem, Bjerrem a Lindgrenem se mu nepovedl start a přijel poslední. Ve dvou dalších jízdách pak upadl. Poprvé to bylo bez zavinění soupeře, stihl sice vstát a dojet, ale body nezískal. V své další jízdě ho v první zatáčce trochu postrčil Fin Nieminen, Lukáš spolu s pozdějším vítězem upadl a byl přes své protesty vyloučen.

Zajímavé je, že Fin v opakování této jízdy poslal k zemi pozdějšího vítěze opět, tentokrát však už byl po zásluze vyloučen. Ve své závěrečné jízdě pak už Lukáš, sice získal dva body za Harrisem, ale to už nic neřešilo. V závodě tak obsadil 12. místo.

Roli rezervního jezdce v závodě plnil jeho bratr Aleš. Ten se na dráze představil pouze jednou když zastoupil ze závodu odstoupivšího Walaska. Získal jeden bod a byl celkově klasifikován na 17. místě.

Výsledky: 1. Magnus Zetterström (Švédsko) 14+3, 2. Chris Holder Austrálie) 14+2, 3. Jaroslaw Hampel (Polsko) 13, 4. Fredrik Lindgren (Švédsko) 12, 5. Chris Harris (Velká Británie), 6. Piotr Protasiewicz (Polsko) oba 10, 7. Davey Watt (Austrálie), 8. Martin Smolinski (Německo), 9. Kenneth Bjerre (Dánsko) 6, 10. Adrian Miedzinski (Polsko) všichni 6, 11. Grzegorz Walasek, (Polsko), 12. Lukáš Dryml (Česko) oba 4 13. Jonas Davidsson (Švédsko), 14. Jurica Pavlic (Chorvatsko), 15. Maksims Bogdanovs (Lotyšsko), 16. Kauko Nieminen (Finsko) všichni 3, 17. Aleš Dryml (Česko), 18. Morten Risager (Dánsko) oba 1.

(pm, jma)