Nádherná podívaná na travnatém ovále dlouhém 2400 metrů uchvátila a první ročníky dnes již nejstaršího závodu na světě sledovalo neuvěřitelné množství diváků (od 40 do 70 tisíc). V roce 1939 se jela Zlatá přilba naposledy a válečná léta tento závod znamenala pauzu. Po osmi letech v roce 1947 byl tento závod obnoven a závod vidělo rekordních 120 000 diváků. Tehdy zvítězil Hugo Rosák před Rakušanem Kilmeyerem a pardubickým závodníkem Miloslavem Špinkou. V roce 1948 se „Zlatá přilba“ nekonala, ale 11. ročník v roce 1949 již ano a opět před 120.000 diváky.

Na dvanáctý ročník si příznuivci motorek museli počkat až do roku 1951. Zlatou přilbu vyhrál Jan Lucák. Nedostatek devizových prostředků a politické klima v zemi způsobily, že mezinárodní účast se omezila jen na dva zhraniční jezdce z tedejší Německé demokratické republiky. Byl to krizový ročník a po něm nastala desetiletá přestávka.

Třináctý ročník se uskutečnil v roce 1961 a úsilí organizátorů tohoto závodu se neminulo účinkem. Byl to dramatický ročník, který vyhrál Oldřich Klaudinger. Následující rok již sledovalo 70 000 diváků a zvítězil v něm německý závodní Josef Seidl.

V roce 1963 uzavřel travnatou historii Zlaté přilby na závodišti. Posledním vítězem na závodišti byl Antonín Kasper.
Od roku 1964 se závod přesunul na plochodrážním oval do Svítkova. Byl vypracován nový systém závodu pro šest jezdců v každé jízdě, finálový závod se jel na šest kol. Nastala nová etapa tohoto závodu.

První závod na škvárovém oválu dopadl dobře. V hledišti ho sledovalo 11 000 diváků, zvítězil Igor Plechanov z tehdejšího SSSR.
Následující ročník vyhrál sovětský jezdec Šajnurov, o rok později vyhrál znovu Plechanov a po Gunzenhauerovi byl druhým jezdcem historie Zlaté přilby, který závod vyhrál podruhé.

V roce 1967 závod o Zlatou přilbu doslova propršel. V hledišti bylo 9000 diváků, ale Luboš Tomíček vytvořil traťový rekord. Zvítězil Švéd Ove Fundin. Poprvé se v Pardubicích objevil na startu populární Ivan Mauger z Nového Zélandu, který však přes svoje nesporné jezdecké kvality Zlatou přilbu nikdy nevyhrál. Osmkrát se stal mistrem světa. Byl to mistr bleskových startů, ale Pardubice byly pro něj zakleté.

V roce 1970 poprvé vyhrál cennou trofej Dán Ole Olsen – určitě nejslavnější jezdec plochodrážní historie Zlaté přilby. Odvezl si ji celkem sedmkrát (1970 – 1980). V Pardubicích startoval celkem třináckrát. Čtyřikrát se stal světovým šampionem.

Druhou významnou postavou tohoto závodu byl Jiří Štancl, který přilbu vyhrál pětkrát, Australan Leigh Adams čtyřikrát. Pardubický plochodrážní závod má ve světě stále obrovský zvuk a je každoročně velkou událostí.