Ondřej Klymčiw – jezdec
Motocyklový závodník, který dříve jezdil třeba sprinty. Teď ho čeká první účast na Dakaru, svoji první rallye jel v roce 2013 v Tunisu. V Jižní Americe byl před dvěma roky na dvouměsíční expedici.
Michal Burkoň – manažer týmu
V jeho kompetenci jsou zázemí, logistika po Jižní Americe, finance a organizace celé výpravy.

Karel Scheder – trenér, mechanik
Má na triku, aby šlapala motorka a dařilo se i jezdci. Je to bývalý špičkový závodník v enduru.

Josef Klymčiw – zázemí
Otec závodníka bude zodpovídat za stravování svého syna.

Richard Burkoň – PR
Jeho zbraněmi jsou kamera a počítač. Bude přinášet z Jižní Ameriky ty nejaktuálnější informa᠆ce přes facebookové stránky týmu.

Sny se mají plnit! Ondřej Klymčiw, motocyklový závodník z Řečan nad Labem, se dočkal, v lednu pojede Dakar!

Pod sebou 65 koní, se kterými bude muset zvládnout stoupání do hor ve výšce 5 tisíc metrů i jízdu pouští Atacama, nejsušším místem na světě. „Tohle je úplně nejvíc, čeho můžete dosáhnout, ať jezdíte na motorce, v autě nebo v kamionu. Je to jako olympiáda. V hlavě to mám nastavené tak, že jde o úplný top," řekl Deníku. Klymčiw bude hájit barvy pardubické stáje Barth Racing.

S ním na konci prosince nabere směr Jižní Amerika ještě čtyřčlenný podpůrný tým. Motorka se za oceán vydala už teď.

„Před pár lety jsem se na Dakaru byl podívat, a byl to hodně zajímavý zážitek," těší se na dobrodružnou misi Michal Burkoň, šéf stáje.

Když za ním Josef Klymčiw, otec závodníka, před časem dorazil s myšlenkou postavit závodní stáj, která by mohla jet neslavnější navigační závod na světě , poslal ho do háje. „To je pravda, přišel za mnou Ondrův otec, že má šikovného syna, který by jednou chtěl jet Dakar. Nejdřív jsem ho vyhodil, ale nakonec jsme začali spolupracovat," usmívá se dnes Burkoň.

Měsíce drsné práce jsou teď vidět. Barth Racing dostal povolení nasadit na start jihoamerického závodu svoji motorku. „Celou sezonu jsme se hodně tvrdě připravovali. Zdokonalovali jsme hlavně techniku na motorce a dřeli na fyzické kondici," říká Karel Scheder, trenér a mechanik.

Klymčiwa nešetřil. „Musel polykat hodně velké dávky. Jednou, když bylo velké bahno, radši jsem schoval klíče od auta, aby neodjel a dál makal," v žertu popíchl svého svěřence.

Ten se nejede jenom zúčastnit. Při první účasti na extrémně těžkém závodě míří vysoko. Letos odjel tři závody a oproti minulé sezoně se hodně zlepšil.

Z rallye v Řecku a Albánii přivezl druhá místa, na drsné Merzouga Rallye v Maroku skončil čtvrtý. „Chci dojet ve zdraví, a pokud možno, umístit se na předních místech. Dakar je jednou krásný, podruhé hnusný. Musíte se celou dobu rvát a taky mít k závodu obrovský respekt, jinak se nemusíte vrátit domů," chápe úskalí závodu.

„Ondra má sice jiné cíle, vyšší. Ale já budu spokojený, když ho uvidím v cíli," dodá šéf stáje Michal Burkoň. „Přesně tak, hlavně, ať zůstane zdravý, dobře naviguje, vyhýbají se mu technické problémy a doveze nám každý den motorku do cíle," přidává se Schreder. Všichni si dají na Štědrý večer kapra a vyrazí.

Za nejšílenějším, ale i nejkrásnějším životním dobrodružstvím. Mise Ondřeje Klimčiwa začne 3. ledna.