„Dostali jsme od Švýcarů oficiální vyjádření, že čtyři projekty včetně našeho byly podmínečně schváleny,“ neskrýval radost náměstek pardubické primátorky Martin Bílek.

„Naši úředníci se zúčastnili jednání na ministerstvu financí, kde byli seznámeni s dalším postupem. Definitivní rozhodnutí, kdy švýcarská strana určí, jaké projekty podpoří a v jaké výši, by mělo padnout v únoru příštího roku,“ poznamenal náměstek pardubické primátorky a dodal, že v případě úspěchu by tento projekt týkající se železniční i autobusové dopravy mohl začít čerpat finanční prostředky v dubnu 2012.

„Architektonická tvář projektu je už ve finále. Jsem velmi potěšen, že s ní souhlasil i renomovaný architekt Miroslav Řepa, syn Karla Řepy, který pardubické nádraží v padesátých letech minulého století navrhl,“ nechal se slyšet Martin Bílek.

Na vybudování multimodálního uzlu bude třeba zhruba 108 milionů korun. Ze švýcarských fondů by mohlo město společně s krajem získat až 89 milionů korun. „O zbývající náklady se budeme muset s krajem podělit,“ upřesnil náměstek pardubické primátorky Jiří Rozinek.
„Švýcarská strana je velmi opatrná, ale my se budeme velmi snažit s tímto projektem uspět,“ slíbil Rozinek.