VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ježíšek dárky nadělil, teď začnou i obchodníci

Východní Čechy - Panty dveří obchodů ještě pořádně nestačily „vychladnout” od lidí, kteří si podávali dveře při nakupování vánočních dárků, a mohou se „těšit” na nový nápor kupujících.

28.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Ani ne osmačtyřicet hodin po Vánocích totiž v mnoha prodejnách začínají povánoční výprodeje a také čas, kdy se lidé snaží vrátit „nepohodlný” dárek.

Lidé teď mohou se slevou nakoupit nejen zimní oblečení, ale například elektroniku či nábytek. To vše v době, kdy se obchodníci snaží nalákat do svých prodejen zákazníky, kteří se již vydali z peněz při předvánoční nákupní horečce. Druhým aspektem probíhajícího výprodeje je také snaha obchodníků zbavit se sezonního zboží.

Některé zboží seženete až o 80 procent levněji

Ve většině hyper a supermarketech povánoční výprodeje začali hned po druhém svátku vánočním. Slevy se tu týkají především nepotravinářského zboží, tedy oblečení, hraček, zimních doplňků a vybavení či kosmetických balíčků. Slevy se pohybují od 50 až do 80 procent. „Podle našich zkušeností z minulých let se povánoční výprodej setkává u zákazníků s velkým zájmem. Mnoho lidí dostává pod stromeček peníze či dárkové poukázky, které pak mohou skvěle uplatnit právě v období povánočních slev,“ řekla Pauline Newman, marketingová manažerkAni ne osmačtyřicet hodin po Vánocích totiž v mnoha prodejnách začínají povánoční výprodeje a jedné z obchodních společností. Podle ní průzkumy ukazují, že se každoročně hned po skončení svátků chystají na nákupy vyrazit téměř dvě třetiny Čechů, přičemž zájem mají spíše o dražší věci, nejčastěji oblečení či elektroniku.

Jak by to asi vyřešil Jan Neruda?

Nejenom slevami žije povánoční ruch v řadě obchodů. Prodavačky a infocentra v tento čas navštěvují i lidé, kteří, řečeno po nerudovsku, nevědí „kam s ním.” Řeč tentokrát není o slamníku, ale o nevyhovujících darech, které se objevily po návštěvě Ježíška pod stromečkem.

I v tomto ohledu však obchodní řetězce vycházejí zákazníkům vstříc. Podmínkou je, aby provozovna měla zboží v nabízeném sortimentu. Pokud v případě výměny vznikne cenový rozdíl, zákazník jej buď doplatí, nebo získá peníze zpět,” řekla marketingová manažerka společnosti Pauline Newman.

Podmínkou pro vrácení nebo výměnu nevhodně zakoupeného dárku je, aby zboží bylo nenošené, nepoškozené a v původním obalu. „Zákazník dále musí předložit doklad o zakoupení a zejména obuv a obleční musí mít visačku,” uvedla Pauline Newman. Dodala, že mezi nejčastější důvody vrácení dárku patří špatně padnoucí oděvy, nebo fakt, že obdarovaný dostal stejný dárek dvakrát. „Lidé nejčastěji vracejí oblečení. Většinou nesedí velikost a zákazníci si přijdou zboží vyměnit za větší či menší.

Ne vše lze vrátit

Možnost vrátit sortiment se nevztahuje například na spodní prádlo, potraviny, cigarety, noviny, kamery, fotoaparáty, vánoční ozdoby, knihy, CD a DVD. Zboží je však nutné vrátit v nezměněném stavu, tedy v originálním a nepoškozeném balení, a zákazník musí současně předložit originál účtenky. Výrobek je možné vrátit či vyměnit v prodejně, v níž byl zakoupen.

Autor: Petr Vaňous

28.12.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Okresní fotbal: Chvojenec vypekl vedoucí tým přeboru

Ilustrační foto.

Ťukáte si na cello, nebo na čelo?

Muž stál uprostřed rušné silnice

Pardubice - S mírně nesoustředěným chodcem uprostřed aut si chvíli nevěděli rady.

Tazatelé zkoumají dopravu. Navštíví tisícovku pardubických domácností

Pardubice – V Pardubicích začal průzkum dopravního chování. Na zvonky náhodně vybraných domácností tak budou zvonit tazatelé, kteří zjišťují, odkud kam a jakým dopravním prostředkem obyvatelé Pardubic cestují.

Výhru pardubické rezervy ukoval Kovář

Pardubice - Dvě nejtěsnější, ale tříbodová vítězství si připsaly oba týmy z regionu v 11. kole fotbalové Divize C.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT