„Naše cestovka si u Vivamonde objednala charterový let. Měli jsme letět se společností Freebird, ale protože jí Vivamonde nezaplatila, čekali jsme na naše letadlo marně,“ uvedla Eva H.

„Nejhorší bylo, že nikdo nevěděl, co se děje. Přijeli jsme na letiště a s překvapením zjistili, že náš let není na světelné tabuli nikde uvedený. Ani delegátka Vivamonde ještě v tu chvíli neměla o krachu své cestovní kanceláře ani ponětí. Až zhruba za dvě, tři hodiny jsme zjistili, co je vlastně za problém,“ řekla.
„Postupně jsme dostávali pouze zmatečné zprávy o tom, kdy odletíme, jestli ještě v pátek večer nebo až v pondělí ráno. To samozřejmě člověku klidu příliš nepřidalo, zvlášť když se měl ještě starat o dvě malé děti,“ nechala se slyšet klientka z Pardubic.

„Na konci dovolené už navíc někteří lidé u sebe neměli ani dost peněz. Nikdo neměl ani ponětí, jak dlouho na letišti zůstaneme, jestli tam nebudeme muset třeba i nocovat. Nepříjemné bylo, že ani z naší cestovní kanceláře World Travel, která nám zájezd zprostředkovala, se o nás v ten den vůbec nikdo nezajímal. Ozvali se nám až druhý den s dotazem, jak to dopadlo, jestli jsme ještě v Turecku nebo zda jsme odletěli do Čech na vlastní náklady. Přece jen jsme čekali, že se o své klienty budou zajímat víc a nenechají je napospas delegátkám zkrachovalé cestovní kanceláře, které veškerou pomoc klientům obstarávaly i přesto, že dobře věděly, že za ni nedostanou zaplaceno. V rámci možností se opravdu snažily, co mohly,“ vyjádřila se Eva H.

„Naštěstí se do celé záležitosti rychle vložila pojišťovna, u které měla cestovka Vivamonde uzavřené pojištění proti úpadku,“ dodala.

„Kolem páteční půlnoci nás začali rozvážet do hotelů, kde jsme měli k dispozici služby All Inclusive. Ten náš sice nebyl čtyřhvězdičkový, jako ten původní, ale na to v tuto chvíli skutečně nikdo nehleděl. Důležité bylo, že jsme tam měli k dispozici všechno, co jsme potřebovali,“ pravila pardubická klientka.
Cestovní kancelář Vivamonde byla už pátou cestovkou, která letos zkrachovala nebo přerušila činnost.