„Důsledek tohoto kroku se dá jen těžko odhadovat. Zvláště, když třída Míru ani nesloužila čistě jako pěší zóna. Ta přece neznamená jen absenci městské hromadné dopravy,“ řekl jeden z provozovatelů restaurace Velvet Petr Franc.

„Domnívám se, že pro podnikání v našem oboru je potenciálním přínosem pěší zóny na třídě Míru především venkovní zahrádka. Tu však v tak krátkém testovacím období nebylo možné zrealizovat,“ poznamenal Petr Franc.

„Pro ostatní podnikatele mohla mít třída Míru bez trolejbusů spíše negativní vliv. Měl jsem pocit, že se počet lidí korzujících po hlavní pardubické ulici mírně snížil o ty, kteří ji využívají právě kvůli městské hromadné dopravě,“ nechal se slyšet jeden z provozovatelů restaurace.

Podobně se vyjádřil i provozovatel cukrárny na třídě Míru Petr Skokan. „Pro nás se nic zásadního nezměnilo. Snad jen to, že během zkušebního provozu prošlo třídou Míru méně lidí než předtím,“ všiml si Petr Skokan.

„Dokud nám nepovolí vytvořit si tu zahrádku, tak je z podnikatelského hlediska jedno, jestli tady bude pěší zóna nebo ne. V tomto režimu to ale nemělo smysl. Lidé si na asfalt nesednou,“ podotkl.

„Razantní nárůst ani úbytek hostů jsme u nás nezaznamenali. Třída Míru sice byla čtrnáct dní klidnější, ale spoustě lidem vadilo, že tu nejezdí městská hromadná doprava. Pro nás bylo největším problémem omezené zásobování. Když nám například došlo pivo, museli jsme padesátikilový sud odnést z parkoviště pěšky, což nebyla žádná legrace,“ sdělila zástupkyně provozního Tipsport baru na třídě Míru Lenka Zdobnická.