Společnost Přístav založilo v roce 1994 celkem 19 subjektů, později přistoupil i Pardubický kraj. Největším akcionářem jsou České přístavy. Dosavadní kapitál se postupně spotřeboval na výkup pozemků a činnost společnosti. Před čtyřmi lety byla činnost Přístavu utlumena, protože příprava vodní cesty se vlekla.

„České přístavy chtějí do firmy vložit půl milionu korun, Pardubice navýšily podíl o 200 tisíc. Kraj odsouhlasil asi 300 tisíc korun,“ řekl Jan Kislinger, člen představenstva firmy a náměstek pardubického primátora. Náklady na vybudování kanálu a přístavu se odhadují na dvě miliardy korun. Výjimku na výstavbu plavebního kanálu u Přelouče, který měl umožnit splavnění Labe až do Pardubic, neudělil na konci března ministr životního prostředí Martin Bursík. A bez splavnění nemá pardubický přístav smysl. Přístav Pardubice stojí před zásadním rozhodnutím. Co dál? „Budeme se snažit mezitím u politiků lobbovat za opětovné prosazení některé z variant splavnění Labe. Pokud je zablokování definitivní, předloží představenstvo návrhy na řešení. Jedním z nich je i možnost, že budeme muset pozemky rozprodat,“ dodal Kislinger. V tom případě by asi společnost ukončila svou činnost.