Zájem o soutěž pořádanou obecně prospěšnou společností Agrovenkov pozvolna roste. Ocenění výrobci totiž získají právo označovat vítězné výrobky „značkou kvality“, která je regionální obdobou známé značky Klasa. Zákazníci tak při výběru zboží na první pohled poznají, že jde o kvalitní výrobek.

Pět kategorií

Stejně jako v minulých ročnících se bude soutěžit v kategoriích: mlýnské a pekárenské výrobky, mléko a mléčné výrobky, maso a masné výrobky, výrobky z medu a alkoholické nápoje. „Zatím se přihlásilo devětadvacet výrobců, očekáváme sedmdesát až osmdesát výrobků,“ uvedl Vladimír Šabata, ředitel Agrovenkova. Orlickoústecko budou reprezentovat například výrobci masných produktů Toro Vysoké Mýto či letohradské firmy Bocus a Masoeko. Zastoupena budou dvě regionální pekařství, a to Smékalovo z Vysokého Mýta a Štefanovo z Lukové. Chybět nebude ani Choceňská mlékárna.

„Soutěž probíhá ve dvou etapách. Vzorky nejprve posoudí a vyhodnotí odborná komise. Jejími členy jsou například pracovníci státní veterinární správy nebo střední odborné školy pekařské z Pardubic,“ pokračoval Šabata. Do soutěže ale zasáhne i veřejnost, která si zvolí tři nejchutnější výrobky. Ochutnat a vybrat nejlepší produkty bude moci veřejnost 5. září v areálu pardubického dostihového závodiště u příležitosti 11. mezinárodní výstavy „Koně v akci“.