SOS žalovalo například firmu ASKO Nábytek, letecké společnosti České aerolinie a SkyEurope Airlines, firmu Eurocomm Group nebo jako poslední cestovní kancelář Exim Tours.

Ve třech případech z deseti sdružení žalobu stáhlo, další spory probíhají. „Žaloby jsme vzali zpět, protože obchodníci své chování vůči klientům změnili,“ říká právník SOS Jan Šulc.

Dosud ale neskončil například spor s firmou Eurocomm Group. V tomto případě dal odvolací soud za pravdu žalované straně, SOS se však obrátilo na Nejvyšší soud.

Jedna z nejvíce medializovaných kauz SOS se týkala bankovních poplatků. Ta však do desítky podaných žalob nespadá. SOS ji totiž přímo nepodalo, pouze iniciovalo.

Prostřednictvím Veřejné výzvy se v roce 2005 obrátilo na klienty ČSOB a vyzvalo je k podání žaloby na banku. Výzva označila za neoprávněné vybíránípoplatků za vedení a za zrušení účtu.

Na jaře letošního roku ale obvodní soudy v Praze rozhodly, že tyto poplatky neodporují českému právnímu řádu. ČSOB je tak účtovala oprávněně a soudy proto žaloby zamítly.

Ve všech případech ale táhnoucí se spory SOS a obchodníků nekončí pokaždé u soudu. Proběhlo i několik mimosoudních urovnání. Tímto způsobem se sdružení dohodlo například se společností Internet Mall, HYPO stavební spořitelnou nebo obchodním řetězcem Tesco.

Na SOS se každým rokem obrací tisíce lidí, kteří se jejím prostřednictvím snaží upozornit na nekalé chování obchodníků. Nejvíce si lidé stěžují na chování telekomunikačních a finančních společností, na služby v oblasti bydlení a také na cestovní kanceláře.

Z výrobků pak klienti upozorňují nejčastěji na problémy s obuví a elektronikou.