VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Desítky nových trolejbusů

VÝCHODNÍ ČECHY - Výrobce autobusů SOR Libchavy na Orlickoústecku zahájí příští rok sériovou výrobu trolejbusů. V současnosti je druhým největším producentem autobusů v České republice.Výroba funguje na základě vlastní konstrukce a autobusy SOR jsou funkčně i designově průběžně modernizovány s ohledem na požadavky.

3.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Trolejbusy jsme začali vyrábět kvůli rozšiřování sortimentu a také to byl požadavek ze strany zákazníka,“ sdělil Michal Kubasa z obchodního oddělení společnosti. První prototyp už prochází výrobou. Zhruba do dvou měsíců by měl projít schvalovacími zkouškami. “První modely budou vyráběny pro zahraniční trh. Do dvanácti metrů dlouhého trolejbusu se vejde asi sto pasažérů. Hlavní výhodou vozů typu Low Entry je příznivější cena, než je u plně nízkopodlažních vozů,“ řekl.

„S prodejem trolejbusů počítáme od druhého kvartálu příštího roku. Máme v plánu jich vyrobit desítky ročně,“ dodal Kubasa. V Evropě vyrábí trolejbusy mimo jiné polská společnost Solaris nebo švýcarský Hess.

Společnost SOR Libchavy loni vyrobila 410 autobusů, což je meziroční nárůst o více než 60 procent. Loňský obrat činil okolo 1,5 miliardy korun. Firma vyváží do 14 zemí světa. Loni pokryla zahraniční poptávka 50 procent výroby. Čtvrtinu produkce prodala společnost na Slovensko.

Minulý rok společnost se 430 zaměstnanci přišla s novinkou, která ušetří firmám platbu mýtného. Začala vyrábět autobusy Economic, které jsou lehčí než dvanáct tun, a mýtné se na ně nevztahuje. Tyto vozy jsou stejné konstrukce jako standardní autobusy. Objem zavazadlového prostoru je zachován, změnila se pouze obsaditelnost.

SOR Libchavy v roce 1991 založili bývalí zaměstnanci Karosy. Zprvu firma vyráběla stavební maringotky, od roku 1995 je výrobcem autobusů. V únoru letošního roku byl zahájen provoz nového servisního střediska v Lanškrouně, které je plně vybaveno a zajišťuje veškeré servisní úkony a opravy autobusů.

SOR LIBCHAVY je firma s tradicí strojírenské výroby. Byla založena privatizací s přímým prodejem v roce 1991. V roce 1995 se začaly psát dějiny nové automobilky v ČR. Jejím strategickým cílem je upevnit postavení na českém trhu a dále rozvíjet exportní politiku.

Autor: Ludmila Kubíčková

3.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČOV Jiří Kejval.
102

Předseda ČOV Kejval: Ledecká? Ona bude letos královnou olympiády

Videosouhrn Deníku – 17.–18. února 2018

Jizerská 50, chodci vs. řidiči, výcvik topičů a zpěvavé dračky: videa víkendu

Finále: Prokleté liché čtvrtiny Pardubic

Svitavy, Pardubice /FOTO/ - Final Four basketbalistů ve Svitavách: Pardubičtí obři doplatili na příšerné vstupy do obou poločasů.

ČSSD povede Hamáček. Ve volbách porazil Zimolu

Hradec Králové /FOTO/ - Novým předsedou ČSSD se stal dosavadní místopředseda Jan Hamáček. Delegáti mimořádného 40. sjezdu strany ho zvolili v neděli odpoledne, svůj hlas mu dalo 272 z nich. Jeho konkurent Jiří Zimola dostal 224 hlasů.

Spolupracovat s ANO, nebo ne? Kandidáti na předsedu ČSSD se neshodli

Hradec Králové - K tématu, zda by měla sociální demokracie jednat s hnutím ANO o účasti na vládě, které dopoledne na mimořádném 40. sjezdu ČSSD nastolil prezident Miloš Zeman, se ve svých nominačních projevech vyjádřilo jen několik kandidátů na předsedu ČSSD.

Další medaile! Bronz pro Erbanovou, vybojovala ho ve sprintu na 500 metrů

Na nejkratší rychlobruslařské trati, sprintu na 500 metrů, vybojovala česká jezdkyně Karolína Erbanová bronzovou medaili! Lepší byla pouze zlatá Japonka Nao Kodairaová a stříbrná Korejka I Sang-Hwa.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT