VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Desítky nových trolejbusů

VÝCHODNÍ ČECHY - Výrobce autobusů SOR Libchavy na Orlickoústecku zahájí příští rok sériovou výrobu trolejbusů. V současnosti je druhým největším producentem autobusů v České republice.Výroba funguje na základě vlastní konstrukce a autobusy SOR jsou funkčně i designově průběžně modernizovány s ohledem na požadavky.

3.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Trolejbusy jsme začali vyrábět kvůli rozšiřování sortimentu a také to byl požadavek ze strany zákazníka,“ sdělil Michal Kubasa z obchodního oddělení společnosti. První prototyp už prochází výrobou. Zhruba do dvou měsíců by měl projít schvalovacími zkouškami. “První modely budou vyráběny pro zahraniční trh. Do dvanácti metrů dlouhého trolejbusu se vejde asi sto pasažérů. Hlavní výhodou vozů typu Low Entry je příznivější cena, než je u plně nízkopodlažních vozů,“ řekl.

„S prodejem trolejbusů počítáme od druhého kvartálu příštího roku. Máme v plánu jich vyrobit desítky ročně,“ dodal Kubasa. V Evropě vyrábí trolejbusy mimo jiné polská společnost Solaris nebo švýcarský Hess.

Společnost SOR Libchavy loni vyrobila 410 autobusů, což je meziroční nárůst o více než 60 procent. Loňský obrat činil okolo 1,5 miliardy korun. Firma vyváží do 14 zemí světa. Loni pokryla zahraniční poptávka 50 procent výroby. Čtvrtinu produkce prodala společnost na Slovensko.

Minulý rok společnost se 430 zaměstnanci přišla s novinkou, která ušetří firmám platbu mýtného. Začala vyrábět autobusy Economic, které jsou lehčí než dvanáct tun, a mýtné se na ně nevztahuje. Tyto vozy jsou stejné konstrukce jako standardní autobusy. Objem zavazadlového prostoru je zachován, změnila se pouze obsaditelnost.

SOR Libchavy v roce 1991 založili bývalí zaměstnanci Karosy. Zprvu firma vyráběla stavební maringotky, od roku 1995 je výrobcem autobusů. V únoru letošního roku byl zahájen provoz nového servisního střediska v Lanškrouně, které je plně vybaveno a zajišťuje veškeré servisní úkony a opravy autobusů.

SOR LIBCHAVY je firma s tradicí strojírenské výroby. Byla založena privatizací s přímým prodejem v roce 1991. V roce 1995 se začaly psát dějiny nové automobilky v ČR. Jejím strategickým cílem je upevnit postavení na českém trhu a dále rozvíjet exportní politiku.

Autor: Ludmila Kubíčková

3.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Předseda Hnutí ANO Andrej Babiš poskytl 10. října v Praze rozhovor Deníku.

KOMENTÁŘ: Selhání jednotlivce se v SMP opakuje jednou, maximálně dvakrát...

Na zámku bude nový okruh, galerie se přesune do mlýnů

Pardubice - Zdejší zámek čekají zásadní změny ve vnitřním uspořádání a ve využití jeho jednotlivých částí. Dlouhodobou vizi, která bude určovat budoucí rozvoj pardubického zámku, vytvořil Pardubický kraj ve spolupráci s architekty Ladislavem Lábusem, Josefem Pleskotem a Petrem Všetečkou. Jedná se o takzvaný Generel dlouhodobé prezentace Zámku Pardubice.

Pernštýnské náměstí už zdobí stromek

Pardubice - Pernštýnské náměstí zdobí od včerejšího rána asi patnáct metrů vysoký, tři tuny vážící a přes 40 let starý smrk. 

Pardubická Explosia má nové centrum výzkumu

Pardubice – Nové výzkumné a vývojové centrum pro celospalitelnou munici má od tohoto měsíce výrobce výbušnin, pardubická společnost Explosia.

Zloděj utíkal z obchodu, strážníkům rovnou do náruče

Pardubice - Celostátně hledaný vykuk kradl v obchodě. Do náruče spravedlnosti vběhl sám.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT