„Trolejbusy jsme začali vyrábět kvůli rozšiřování sortimentu a také to byl požadavek ze strany zákazníka,“ sdělil Michal Kubasa z obchodního oddělení společnosti. První prototyp už prochází výrobou. Zhruba do dvou měsíců by měl projít schvalovacími zkouškami. “První modely budou vyráběny pro zahraniční trh. Do dvanácti metrů dlouhého trolejbusu se vejde asi sto pasažérů. Hlavní výhodou vozů typu Low Entry je příznivější cena, než je u plně nízkopodlažních vozů,“ řekl.

„S prodejem trolejbusů počítáme od druhého kvartálu příštího roku. Máme v plánu jich vyrobit desítky ročně,“ dodal Kubasa. V Evropě vyrábí trolejbusy mimo jiné polská společnost Solaris nebo švýcarský Hess.

Společnost SOR Libchavy loni vyrobila 410 autobusů, což je meziroční nárůst o více než 60 procent. Loňský obrat činil okolo 1,5 miliardy korun. Firma vyváží do 14 zemí světa. Loni pokryla zahraniční poptávka 50 procent výroby. Čtvrtinu produkce prodala společnost na Slovensko.

Minulý rok společnost se 430 zaměstnanci přišla s novinkou, která ušetří firmám platbu mýtného. Začala vyrábět autobusy Economic, které jsou lehčí než dvanáct tun, a mýtné se na ně nevztahuje. Tyto vozy jsou stejné konstrukce jako standardní autobusy. Objem zavazadlového prostoru je zachován, změnila se pouze obsaditelnost.

SOR Libchavy v roce 1991 založili bývalí zaměstnanci Karosy. Zprvu firma vyráběla stavební maringotky, od roku 1995 je výrobcem autobusů. V únoru letošního roku byl zahájen provoz nového servisního střediska v Lanškrouně, které je plně vybaveno a zajišťuje veškeré servisní úkony a opravy autobusů.

SOR LIBCHAVY je firma s tradicí strojírenské výroby. Byla založena privatizací s přímým prodejem v roce 1991. V roce 1995 se začaly psát dějiny nové automobilky v ČR. Jejím strategickým cílem je upevnit postavení na českém trhu a dále rozvíjet exportní politiku.