Jak jste se dostal k inscenování tohoto celkem nového textu?

Objevila ho dramaturgyně Jana Pithartová. Původně jsme měli ve výběru jiný text, který byl velmi silný, ale pojednával o smrti. Potom přišla covidová pandemie a nám přišlo nevkusné tento titul uvádět. Jsem rád, že jsme autorku Ninu Jayne Berry objevili. Hra měla ve Velké Británii úspěch a já jsem rád, že na ní můžu pracovat.

Co je na tom textu zajímavé?

Je to příběh dvou lidí, kteří se setkávají v několika různých životních obdobích. Text pojímá lidské vztahy optikou kvantové mechaniky. Že lidé jsou jako dvě částice, které když spolu jednou mají něco společného, tak už vždy cítí nějakou vazbu nebo pnutí. Ukazuje se, že emoce mohou dva lidi spojovat napříč časem a prostorem.

Recenzi inscenace najdete ZDE:

Karolína Šafránková a Josef Láska
RECENZE: Sněhové vločky, které skrývají silné emoce

Má hra klasickou strukturu?

Příběh se odehrává v několika obrazech v různých životních fázích. Je to časově roztříštěné, ale zároveň je hra kompaktní, protože se soustředí pouze na vztah ústředního páru.

Jak se vám pracovalo v intimním prostoru Malé scény ve dvoře?

Moc hezky. Rozhodli jsme se hru inscenovat po celé šíři Malé scény a zvolili jsme čistě bílou scénografii. Takže nakonec ten prostor není zas tak malý.

Při nehodě dodávky u Kladrub zahynul jeden mladý člověk.
Jízda party nezletilých skončila tragicky. V dodávce vyhasl jeden lidský život

Ve své režijní práci kombinujete současné texty s adaptacemi klasiky. Co je vám bližší?

Snažím se vždycky soustředit na nějaký lidský příběh a silný emoční prožitek. Zajímá mě každý text, kde takové momenty nacházím. Baví mě tedy současné hry, které vnímají svět tady a teď. Zároveň mám ale rád i klasické texty, protože jsou tam uchované velké příběhy, pro které hledám paralelu s dneškem.

Před lety jste v Pardubicích nastudoval Čapkovu Bílou nemoc. Od roku 2016 asi ještě vzrostla její aktuálnost, že?

Byla to krásná spolupráce. Měl jsem tu inscenaci velmi rád. Myslím, že měla z dané sezony nejvíce repríz, to mě těšilo. Smolnou shodou okolností se ta hra stala ještě aktuálnější než dřív.

Jaká další práce vás čeká, až dozkoušíte v Pardubicích?

Připravuji další současný text do Uherského Hradiště a také komorní muzikál do Mladé Boleslavi. Pro Městské divadlo Brno poté nastuduji elegantní kostýmní komedii.