„Nového nátěru se dočkala kuchyňka, šatny herců a jeviště. Stěny byly potaženy černou látkou. Stejnou barvu má i strop. Konečně to tu vypadá jako v divadle,“ sděluje Kateřina Prouzová. „Opona byla sundána a nainstalována znovu tak, aby byla zcela funkční a dala se obsluhovat ze zázemí,“ prozrazuje šéfka Exilu.

„Hlediště bylo zvýšeno tak, aby i diváci v zadních řadách viděli vše, co se děje na jevišti. Přeskupili jsme sedačky, které byly nově vymalovány,“ uvádí Kateřina Prouzová.

Návštěvníci Exilu se mohou těšit rovněž na mnohem lepší zvuk a nová světla. „Na ně jsme dostali od pardubického magistrátu dotaci ve výši 48 tisíc korun,“ sděluje šéfka divadla, které novou sezonu zahájí dnes v 19 hodin vernisáží výstavy fotografií Jana Mlčocha Bakterkografie ženy.

„Jde o devatenáct černobílých aktů provedených tzv. luminografií. Principem je osvit modelu při dlouhé expozici malým bodovým světlem (baterkou) a postupné osvícení míst, která chce mít autor osvětlené,“ vysvětluje pardubický fotograf, jehož díla zde budou k vidění do konce října.

Po dnešní vernisáži bude následovat první představení nové sezony. „Tím bude švédské drama V hodině rysa,“ uzavírá šéfka divadla Exil.