Především jako velkou šanci, jak znovu přilákat mladé lidi ke klasické muzice, vidí projekt Vivaldianno jeden z jeho hlavních protagonistů – houslista Jaroslav Svěcený. „Vivaldianno, na kterém jsme pracovali čtyři roky, původně nevzniklo pro koncertní sály. S klávesistou Michalem Dvořákem jsme se nejprve ve volných chvílích snažili najít zajímavé zvuky. Když měla vyjít deska, tak si všichni mysleli, že bude jen pro pár fajnšmekrů, co rádi hledají tóny. Ale nějak se nám podařilo oslovit také mladou generaci, což je podle mého názoru nutné čím dál víc a já sám se o to snažím celý život,“ konstatoval Jaroslav Svěcený, který měl obrovskou radost i z vyprodaného sálu při pardubické celorepublikové koncertní premiéře projektu.

„Přestože mám teď spoustu práce a spím zhruba tři hodiny denně, tak právě tohle jsou momenty, které mě ohromně dobíjejí,“ nechal se slyšet rodák z Hradce Králové.

„Když člověk potká mladé lidi na koncertě klasické hudby a oni mu řeknou, že na něm jsou poprvé kvůli tomu, že se jim líbila deska Vivaldianna, tak to samozřejmě potěší,“ prohlásil známý houslista, pro něhož bylo propojení klasické a elektronické muziky tak trochu i zkouškou toho, co si může dovolit.

„U nás je klasická hudba stále ještě hodně konzervativní. Jakmile ji někdo začne propojovat s nějakým jiným stylem, tak je to tady špatně, zatímco venku jsem k tomu naopak tlačený. Každý už tam slyšel Bachy, Beethoveny a Mozarty tisíckrát a navíc ve vynikajícím provedení, protože zde panuje obrovská konkurence,“ podotkl.

„Vivaldi už byl samozřejmě také tisíckrát natočen, dokonce i v moderním provedení, ale to zpravidla vypadá tak, že se ke klasickému orchestru přidá japonská samohrajka a automatický bubeník, což znamená to nové,“ pokračoval Jaroslav Svěcený.

Ten se s hlavním „spolupachatelem“ projektu, klávesistou Michalem Dvořákem, potkal ještě v dobách, kdy byl jeho „parťák“ členem populární skupiny Lucie. „Tehdy jsem měl tu čest upravit některé jejich hity. Bylo to v době, kdy se kapela připravovala na akci Lucie v opeře. Připadalo mi to velmi zajímavé. Přece jen není příliš běžné, aby rocková formace zvala houslistu hrajícího především klasickou hudbu do opery. A od té doby jsme si s Michalem Dvořákem začali více volat, až z toho vzniklo Vivaldianno.“