„Zájem o dopravu jsem měl od doby, co se na sebe pamatuji,“ směje se Čížek. „Již jako kluka mne oslovovaly nejen parní lokomotivy, ale všechny staré dopravní prostředky. Vstoupil jsem do modelářského kroužku, avšak modelářem jsem nikdy vlastně nebyl a ani nejsem,“ překvapil.

Železnici a městskou dopravu začal Oldřich Čížek také fotografovat. A pak to začalo, v roce 1986 byl několikrát pomáhat v Hradci Králové na opravě lokomotivy z roku 1879.

„O rok později jsme s kamarádem náhodou objevili můj oblíbený motoráček, dnes renovovaný a ve službách našeho spolku. Po maturitě a několika málo letech na vysoké škole jsem nastoupil k železnici, kde jsem v technické funkci dodnes,“ vypráví Oldřich Čížek.

Pořádat modelářské burzy je prý čím dál těžší. „My jsme žádná multikina neměli, chodili jsme s tátou do garáže a tam jsme se naučili dovednostem. Dnes je těžké sehnat partu mladých lidí, kteří by byli ochotní a navíc i manuálně zruční,“ uzavírá Čížek.

I přesto tradice pardubických burz oslavila v sobotu výročí pětadvacet let.

PAVLA SVÍTKOVÁ