RECENZE 70 %
Lukáš Dubský
V režii Zdeňka Duška se jedná o zábavnou oddechovku, kterou bude mít u diváků jistě úspěch.
Na scéně, jejímž autorem je Jaroslav Máčal, vidí divák tři různé ložnice. Hlavními aktéry příběhu jedné sobotní noci jsou čtyři manželské páry. Postarší manželé Ernest (Martin Mejzlík) a Sofie (Ludmila Mecerodová) slaví výročí, které jim poněkud zkomplikují jejich syn Trevor (Petr Borovec) a jeho labilní žena Zuzi (Veronika Malá). Tento rozhádaný pár také zkazí kolaudační večírek v novém domě Malcolma (Jan Musil) a Kate (Martina Sikorová) a štěstím z jejich komplikovaného vztahu nezáří ani Trevorova bývalá přítelkyně Jane (Petra Janečková) a její manžel Nick (Milan Němec), který je kvůli bolestem zad upoutaný na lůžko.
Z postele do postele není zápletkovou komedií plnou záměn a omylů. Největším zdrojem humoru tu jsou drobná nedorozumění v partnerských vztazích, u některých neshody na nepodstatných drobnostech, zatímco u jiných hádky svědčící o vážné manželské krizi.
Vzhledem k tomu, že neshody pramení především z odlišností jednotlivých charakterů, je nutná delší expozice, aby se divák seznámil s aktéry této komedie. Pomalejší rozjezd naštěstí vynahradí druhá polovina představení, která už je očekávaným gejzírem vtipných situací.
Velkou zásluhu na tom mají především herci, kteří dokáží humorné situace zdařile pointovat. Nejzábavnější jsou dialogy Milana Němce a Petry Janečkové. Je znát, že tyhle dlouholeté opory hereckého souboru na sebe výborně „slyší“ a z jejich souhry se daří vytěžit řadu komických scén.
Asi nejobtížnější roli má nová posila pardubického divadla Veronika Malá, která v úloze Zuzi musí neustále oscilovat na hraně hysterie. Její přerod ve zcela vyrovnanou osobu v závěru představení tak působí dost nevěrohodně. Vina bude ale spíš na straně textu než samotné herečky.
Ayckbourn patří ve Velké Británii k nejhranějším autorům a rovněž pardubičtí diváci uvidí jeho další hru v krátkém časovém sledu. V roce 2015 divadlo uvedlo Rodinný podnik, nutno podotknout, že Z postele do postele je ale inscenace výrazně povedenější.