VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budeme první cestovatelé, co do Moskvy přijedou na pionýrech

Orlickoústecko – Všude dobře, tak co doma… Michala France a Martina Gregora spojuje láska ke starým českým motocyklům Jawa. Na fichtlech projeli dvacet států a za týden je čeká cesta dlouhá 5500 kilometrů a 30 dní do Ruska a Černobylu. Stanou jako první cestovatelé na Jawách na Rudém náměstí v Moskvě a psali i ruskému prezidentovi Putinovi.

26.5.2018
SDÍLEJ:

Martin Gregor a Michal Franc vyrazí na starých Jawách do Ruska.Foto: Deník / Iveta Nádvorníková

Kde všude jste už byli?
Michal: Vloni jsme podnikli cestu na Balkán. Předloni jsme byli na Istrii v Chorvatsku a měsíc před tím v Berlíně. Od roku 2014 brázdíme silnice evropských států. Koupali jsme se v pěti mořích, máme projeto dvacet států a téměř dvacet tisíc kilometrů.

A pořád na stejných strojích?
Michal: Ano, stále se drží, ale to je díky Martinovi, že se o ně tak dobře stará. Vždy přes zimu má motorky u sebe a dává je do pořádku na cestu. Já zařizuji plán cesty, letos poprvé jsme museli vyřídit i víza.

Podle jakého klíče vybíráte země, kam pojedete? Zatočíte prstem nad mapou?
Michal: První cesty jsme jezdili po republice, pak jsme chtěli dál k moři. Na cestách to vyplyne samo, že už se plánuje další cesta.

Letos Rusko…
Michal: Pojedeme do Ruska, ale po cestě máme naplánovaných několik cílů. První bude zastávka na Ukrajině v Černobylu. Projdeme si okolí elektrárny a město duchů Pripjať. Černobylská katastrofa mě vždycky zajímala. Z Černobylu pojedeme do Ruska, hlavním cílem je návštěva Moskvy. Měli bychom být úplně první cestovatelé na Jawách Pionýr v Moskvě, takže chceme s našimi starými motorkami stanout na Rudém náměstí.

U Putina?
Michal: Dokonce jsme prezidenta kontaktovali. Přišla nám i odpověď, ale nebudeme to nyní zveřejňovat. Každopádně se s ním nesetkáme.

Kam dál z Moskvy?
Michal: Odtud pojedeme do Petrohradu a pak do Estonska, Talinu a Pobaltím, Litvou, Lotyšskem domů.

Jaký je plán cesty?
Michal: Za den ujedeme průměrně asi 250 kilometrů, ale zvládneme i 400. Je to ale sednout ráno na motorku a slézt z ní večer.

Bolí z toho zadek?
Michal: Hodně. Je to o zvyku, je nutný na jaře sednout na motorku a jezdit.

Balení na měsíc a na dva pionýry…
Michal: Bereme základní věci, oblečení, peníze, spoustu techniky, kamery, foťáky…
Martin: A nářadí. Povezeme s sebou věci, které jsou hodně namáhané. Motorky už mají dost najeto, ta moje má přes 23 tisíc kilometrů, tak preventivně beru celý motor. Většinou jsme ho vozili v dílech, ale když jsme dali věci na kupu, tak jsme zjistili, že je to vlastně celý motor.

Jak budou motocykly vypadat, až vyrazíte?
Martin: No, ono to už moc jako motorka nevypadá, spíš jako velký batoh. Ale dá se to vše navěsit, máme tam různé držáky a nosiče. A relativně to i jede. Vyrazili jsme na testovací jízdu do Vídně. A neměly by nás na cestě čekat žádné velké kopce, všechno je to po rovině, takže to bude určitě jednodušší než na Balkáně, kde dostávaly motorky do kopce zabrat. Samotná motorka má přes šedesát kilo a plně naložená i se mnou bude mít přes 200 kilo. To už bude na hranici možností rámu a odpružení.

Zvládnou stroje cestu?
Martin: Právě tím, že toho mají tolik za sebou, tak to zvládnou. Na začátku jsme si mysleli, že se podíváme do Polska k moři a motorka bude hotová, že ji budeme muset celou opravit. Vydržela i cestu do Bratislavy a Vídně. Dala i cestu do Chorvatska. Něco jsme opravili a vyrazili na Ukrajinu, zase jsme vyměnili nějaké díly a jezdili dál. Přežila i Balkán. Prý jste je v zimě dávali dohromady.
Martin: Zjistil jsem, že Michalova motorka potřebuje větší generálku. Takže jsme to vzali od podlahy, udělal jsem generálku motoru. Svoji motorku jsem rozebral, jestli něco nepraská.

Kdyby se něco stalo, dokážete ji někde v Rusku mezi poli opravit?
Martin: Zatím jsme řešili jen banality. Ale myslím, že zvládnu skoro cokoliv, pokud se nestane fatální velká závada, třeba prasknutí bloku motoru, což vyžaduje svařování hliníkem. Svářečku fakt nepovezu.

Co bude pro vás nejtěžší?
Martin: Motorkám věříme. Největší strach mám tentokrát z hranic ukrajinsko – ruských, kde nás budou lustrovat a musíme vyplňovat papíry v azbuce.
Michal: Asi udržet itinerář a trasu cesty, abychom se včas vrátili domů, protože si bereme dovolené v práci.

Autor: Iveta Nádvorníková

26.5.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 12 200 Kč

Prodavači ostatního zboží v prodejnách Prodavač/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce Pardubice - Hlavní nádraží, Nástup možný IHNED. , Pracovní doba , 10:00 - 17:00 - 4x týdně, 8:00 - 19:00 - 1x týdně, Zaměstnanecké výhody: Zaměstnanecké benefity - možnost odběru zboží za výhodné ceny, První kontakt e-mailem.. Pracoviště: European media house s.r.o. - provozovna hlavní nádraží čd, náměstí Jana Pernera, č.p. 217, 530 02 Pardubice 2. Informace: Danuše Hykšová, .

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 20 000 Kč

Prodavači potravinářského zboží Obsluha do vinotéky a recepční penzionu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Přijmeme obsluhu do vinotéky a recepce v Pardubicích. , Praxe v obchodě vítána, uživatelská práce na PC nutností. , Místo je vhodné i pro OZP, První kontakt e-mailem.. Pracoviště: Víno hruška s.r.o. - provozovna ii., Pernštýnská, č.p. 9, 530 02 Pardubice 2. Informace: Marie Müllerova, +420 724 155 221.

Informační technologie - Informační technologie Programátor 25 000 Kč

Programátoři počítačových aplikací specialisté Programátor/-ka - konzultant IS. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce Pardubice. , Vytváření uživatelských úprav informačního systému K2, konzultační a analytická podpora zákazníků. Požadujeme znalost programování, spolehlivost a zodpovědnost, řidičský průkaz skupiny B., , Zaměstnanecké výhody: Příspěvek na stravování, příspěvek na životní pojištění., , , Nejdříve kontak na e-mail nebo telefonicky 8:00 - 11:00; 12:00 - 15:30 hod.. Pracoviště: K2 atmitec pardubice s. r. o., Na Vrtálně, č.p. 84, 530 03 Pardubice 3. Informace: Slávka Hrdá, +420 468 003 090.

Gastronomie - Gastronomie Pomocníci v kuchyni 20 000 Kč

Pomocníci v kuchyni Pomocná síla do kuchyně a úklid pokojů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce Pardubice - Mikulovice. , Pracovní náplň: práce v kuchyni a úklid pokojů v penzionu., Nabízíme: Po zapracování nadprůměrné ohodnocení., Pracovní doba: 6:00 - 14:30, 14:30 - 22:30 hod.. Pracoviště: Na netřebě s.r.o., 530 02 Pardubice 2. Informace: Radek Křivan, +420 608 711 116.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Remíza. A líbil se Zukal

Putování s Ohněm (bez)naděje Pardubicemi.

Pardubicemi projde Oheň (bez)naděje. Na Zámeček

Legální i zcela ilegální autohoničky a mexické sukně ve Strážnici: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 23. až 24. června 2018.

Některé školy mají delší volno

Pardubice - Delší prázdniny nejsou k zahození a některým žákům pardubických škol se tohoto „dárku“ dostane.

Ještě se potkáme v premiéře mladých herců

Pardubice - Premiéra inscenace Ještě se potkáme na velké scéně Východočeského divadla Pardubice v neděli představila první autorskou hru Kristýny Pleškové. Inscenaci podle jejího scénáře nastudovalo Mladé divadelní studio LAIK v režii Zdeňka Rumpíka.

Cvičný požár ve škole prověřil hasiče v Dolní Rovni

Dolní Roveň - Stovka žáků ve škole a pod střechou se rozlézají plameny. Chodby plné kouře, který ztěžuje orientaci a brání dýchat. Nebylo to naštěstí doopravdy.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT