Ke změnám v jízdních řádech nedojde pouze na železnici. S ohledem na omezení propustnosti tratí dojde k zásadním změnám ve všech jízdních řádech. Změny se dotknou také regionální dopravy objednávané Pardubickým krajem a dálkové dopravy, aby zůstaly zachovány přestupní vazby.

„Investice do modernizace tratí jsou jednoznačně na místě. Nejen Pardubice, ale i Česká Třebová jsou velkými dopravními uzly. Pardubickým krajem projíždí denně opravdu velké množství vlaků. Díky modernizaci železnic dojde k vyšší propustnosti, vlaků bude moci projíždět ještě více a vyšší rychlostí,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Už od loňského roku modernizuje Správa železnic železniční uzel Pardubice. V květnu začne přestavba úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí. V letošním roce zde bude pouze jednokolejný provoz, v dalším roce a půl bude provoz částečně obnoven do dvoukolejného. Vlaky budou úsekem projíždět sníženou rychlostí.

Podrobné informace o výlukách a omezení spojů v rámci našeho regionu vydal také Pardubický kraj - ZDE