„Problém je, že stát vloží do opravy nějaké silnice první třídy třeba 40 milionů korun, ale na opravu objízdných tras pak dá třeba jen 700 tisíc," nechal se slyšet starosta Ostřetína Miloš Vlasák.
Přes Ostřetín vedly v poslední době dvě objížďky, tu třetí už starosta odmítá.

„Přes Ostřetín se jezdilo, když byla uzavřená silnice do Vysoké u Holic, i kvůli uzavírce v Dašicích. Teď tudy měla vést objízdná trasa kvůli uzavírce ve Velinách. Například silnice na Horní Jelení je v hrozném stavu, tam už se nedá jet ani na kole," poznamenal Miloš Vlasák.

Nepotřebné úseky

Podle hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického je mnohdy problém, že se opravují nepotřebné úseky silnic. „Je tu vidět snaha utratit peníze z evropských fondů na poslední chvíli. Často se tedy opravují úseky silnic, u kterých to ani není potřeba. Kraje pak jsou za žebráky, když žádají peníze na opravy silnic druhé a třetí třídy. Přitom ty jsou v takovém stavu, že by to nespravily ani stovky milionů korun," uvedl Martin Netolický.

U projektů, na které kraj čerpal dotace z Evropské unie, prý problém s opravami objízdných tras nebyl. Vždy na to bylo vyčleněno deset procent z celkové částky rekonstrukce.

Na silnice třetí třídy ovšem už v novém plánovacím období nebude možné čerpat evropské dotace a na silnice druhé třídy půjde žádat o dotaci jen v případě návaznosti na některý z hlavních tahů.