Jedno ze čtrnácti center linky 112 se nachází i na centrální hasičské stanici v Pardubicích a přijímá zároveň volání na linku 150 a dovoláte se vždy. V případě plného vytížení operačního střediska hovor ihned přijme jiné centrum
„Operátoři linky mají kromě jazykové vybavenosti také psychologickou průpravu. Přijímají hovory od osob ve stresových situacích, ale i od lidí, kteří se chystají spáchat sebevraždu a musí si s nimi poradit," uvádí mluvčí hasičů Vendula Horáková.

Vlastní kategorii mezi telefonáty tvoří takzvaná "zlomyslná volání". I tady je jedno číslo a to podstatně smutnější. Takzvaná „zlomyslná volání" na linku 112 činí až 75 % všech přijatých hovorů.

"Mezi 'zlomyslná volání', která nepřísluší řešit operátorům linky 112, patří omyly, dotazy a stížnosti mimo rámec složek integrovaného záchranného systému, poruchy koncových telefonních přístrojů nebo náhodné zmáčknutí tlačítek v kapse, obtěžující hovory dětí nebo lidí pod vlivem alkoholu či návykových látek. To nejhorší co může nastat je zlomyslné volání jsou úmyslná zneužití tísňové linky, kdy dojde k nahlášení smyšlené události a k planým výjezdům složek integrovaného záchranného systému," dodává Vendula Horáková.

Zajímavosti 112
* Na 112 se lze jako na jedinou tísňovou linku dovolat bez SIM karty, bez kreditu a pokud je na místě signál alespoň jednoho mobilního operátora.
* Operátoři linky 112 jsou schopni odbavovat tísňové hovory nejen v češtině, ale i angličtině a němčině, v případě potřeby mají k dispozici softwarovou podporu i v dalších světových jazycích.
* Operátoři mohou identifikovat adresu volajícího z pevné sítě, určit polohu mobilního telefonu při tísňovém volání, využít aktualizované elektronické mapové podklady, zjistit identifikační kód mobilního přístroje, atd.