Vedení pardubické radnice uvažuje o prodloužení turistické lodní dopravy po Labi až do Hradce Králové. Dosud jezdil výletní parník Arnošt z Pardubic jen do Kunětic.
„Vybudování plavební komory na jezu u Opatovic nad Labem by umožnilo spojení obou krajských měst a mělo by oživit cestovní ruch,“ řekl náměstek pardubické primátorky František Brendl.

Napřed studie

„Nejdříve je třeba zpracovat studii, která by říkala, kde kotvit a jaký typ plavidel by byl vhodný,“ uvedl František Brendl. Podle něj by náklady na turistickou plavbu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové neměly přesáhnout 30 milionů korun včetně nákupu lodí s malým ponorem, využít by bylo možné i dotace.

Kromě toho by ale bylo nutné nákladně vybudovat nové přístaviště v Pardubicích, které by mohlo být nad zdymadlem. Na investici by se podle náměstka mohlo podílet Ředitelství vodních cest (ŘVC), podobně jako tomu bylo v případě přístavu České Vrbné na Českobudějovicku.

Jednání budou

Pardubice budou o záměru jednat s vedením Hradce Králové. Z tohoto města lze dnes dojet lodí proti proudu Labe do Předměřic, směrem na Pardubice lodě nejezdí.
V budoucnu by se mohli výletníci z obou měst navštěvovat po vodě. „Po cestě by mělo být pět nebo šest úvazišť, lidé mohou třeba vystoupit v Kuněticích a podívat se na hrad ,“ podotkl František Brendl.

Z Pardubic dosud jezdil parník Arnošt z Pardubic po toku pouze do Srnojed, proti proudu do Kunětic či Brozan.
Radnice jej nechala za více než pět milionů korun opravit. Každý rok dá město na jeho provoz 300 tisíc  korun.

Přelouč nemá vliv

ŘVC se snaží již mnoho let prosadit splavnění Labe mezi Přeloučí a Pardubicemi pro nákladní lodě, k čemuž je nutné mimo jiné vybudovat plavební kanál u Přelouče. Náklady projektu se pohybují kolem tří miliard, plán naráží na odpor ekologických organizací. Podle Františka Brendla by se ale lodní spojení krajských měst mělo uskutečnit nezávisle na této věci.