VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový vlakový řád: Z Pardubic do Hradce pomaleji a dráž

Pardubicko - Nový vlakový jízdní řád, který platí od neděle, přinesl řadu omezení. Největší na trase mezi Hradcem a Pardubicemi

16.12.2013 12
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Situace, kterou zažil asi úplně každý, kdo využívá vlakové dopravy mezi městy Hradec Králové a Pardubice: Přeplněné vagóny, kde si není kam sednout a kvůli zpoždění cesta delší jak půl hodiny. Nejde o pravidlo, ale stává se to často –  zvláště ráno.

Od neděle 15. prosince se navíc v celé České republice změnil vlakový jízdní řád. A to přináší další důvod ke kritice: Na zmiňované trase ubylo vlakových spojení, jezdí se pomaleji a ještě si připlatíme. Na plném jízdném z Hradce do Pardubic sice jen o korunu, ale i to se počítá.

Méně ranních spojů

Ke snížení počtu vlaků došlo převážně v ranních hodinách, kdy mezi městy pendluje nejvíce cestujících. Ať už do školy nebo za prací. Mezi šestou a devátou hodinou se ve všední den tak ještě donedávna dalo využít osmi různých spojů. Teď je jejich počet o dva nižší.

Rychlost cestování se snížila řádově o několik minut. A je to znát. Rychlíky, které trasu podle předchozího jízdního řádu měly zvládat pod dvacet minut, pojedou dvacet dva minut. Některé „osobáky" cestu nestihnout ani za půl hodiny. Přitom jsou od sebe krajská města vzdálena pouhých dvaadvacet kilometrů.

České dráhy se hájí tím, že v úseku mezi Pardubice a Hradcem za změny můžou stavební práce. „V úseku Stéblová – Opatovice nad Labem začne modernizace tratě. Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky, stanice a zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost až na 160 km/h," vysvětlují dráhy.

Někoho změny těší

Otázkou však zůstává, proč miliardová investice, s jejíž stavbou by se mělo začít až na jaře příštího roku, komplikuje cestování už nyní?
Jedním z důvodů, který také přispěl k delší cestě, je zvýšený počet osobních vlaků, které staví na každé zastávce mezi městy, a které nahradily dosavadní spěšné vlaky.
Pro některé tedy delší cesta, pro jiné výhra. Malé obce jako Stéblová nebo Čeperka se tak dočkaly lepší dopravní obslužnosti, na niž si už dlouho stěžovaly.

Veronika Skřivanová

Autor: Redakce

16.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:
Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ
6

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Martin Kolovratník.

Vítěz voleb: Post ministra bych neodmítl

Poražený voleb: Na Titanicu se stále hraje a zpívá

Pardubický kraj – K potápějícímu Titanicu přirovnal ČSSD včera, den po volbách, její pardubický hejtman Martin Netolický. Není se čemu divit. Jinak než debakl jednociferný volební výsledek sociálních demokratů, před čtyřmi lety vítězné a hlavní vládní strany, nazvat nelze. Svůj mandát obhájil ve víkendových volbách jen její zdejší lídr Jan Chvojka.

Čeká nás obtížné sestavování vlády i test kvality demokracie

/KOMENTÁŘ/ - Mají tradiční politické strany budoucnost? To je otázka, která se při pohledu na výsledky letošních parlamentních voleb velmi silně vnucuje. Hnutí ANO, Okamurova SPD a KSČM – tedy skupiny, které se více či méně definují jako antisystémové – získaly v Pardubickém kraji téměř 49 procent hlasů a obsadí šest z deseti mandátů.

Děti, rodiče a učitelky se sešli na Kloboukovém bále

Pardubice - Mateřská škola nábřeží Závodu míru v Pardubicích připravila první akci v letošním roce, na které se setkali rodiče, děti a zaměstnanci školky.

Propadák zažila nejen ČSSD. Kraj jako svou baštu ztratili i lidovci

Pardubický kraj - Parlamentní volby potvrdily, že na rozdíl od komunálních - a částečně krajských - nejsou o osobnostech, nýbrž o stranách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení