Julian Záhorovský, hvězda prvního ročníku show Česko hledá SuperStar, na svém facebookovém a instagramovém profilu Honza na výletech zveřejňuje zprávy a zajímavosti z různých míst Pardubického kraje. Dělá to ovšem pod falešnou identitou jakéhosi obchodního cestujícího Honzy a za peníze Pardubického kraje. Ten ve spolupráci se zpěvákem projekt zahájil před rokem a půl. Před pár dny ale došlo k odhalení. Jako první napsala o smlouvě mezi krajem a Julianem Záhorovským Mladá fronta Dnes. Pardubický kraj se rozhodl v kampani pokračovat. Prozatím.

Pardubickému kraji se teď marketingově zrovna nedaří. Skandál s přeplaceným blogerem Záhorovským střídal kauzu Logo. Více zde

DVACET TISÍC JE PRÝ MOC

Obyvatele kraje kauza rozdělila. Jedny tento druh propagace neuráží, jiní ho ostře kritizují. „Vrcholem arogance není ani tak samotný fakt, že se jedná o smyšlený facebookový profil, jako to, že Pardubický kraj platí blogerovi dvacet tisíc korun měsíčně," uvedl rozhořčený Martin Kopecký. Záhorovský v jednom z příspěvků na blogu vychválil i svoji kapelu Sabrage.

„Dvacet tisíc za dva články, to je opravdu moc. Vezmeme-li v potaz, že zpěvák využil jeden z článků k propagaci své kapely, je takový postup kraje tristní. Za daný obnos by se jistě dala pořídit propagace na úrovni," myslí si Anton Zelenko, student z Pardubic.

Zpěvák později přiznal, že propagovat svou kapelu za krajské peníze nebylo úplně košer, za svoji „botu" se omluvil a navrhl, že peníze za reportáž z koncertu Sabrage vrátí.

MÁ TO SMYSL?

Někteří se zamýšlejí, zda je vůbec nutné propagovat kraj z veřejných peněz. „No, někdo si to umí zařídit… Samozřejmě je to celé špatně a vůbec mám pochybnost, jestli veřejné výdaje na věci typu propagace kraje mají smysl. Nemůžu říct, že mě něco takovéhoto kdovíjak překvapuje," rozhořčil se Viktor Kalabza, advokát a písničkář z Pardubic.

Efektivnost výdajů na blog se nepozdává ani studentce Ivaně Chuové z Pardubic. „Pokud kraj investoval do tohoto způsobu propagace, tak by bylo dobře ten blog více zviditelnit. Já se k němu například dostala až přes článek v novinách. Možná by pomohla i informace, že blog píše známý člověk. Co se týče financí, nemám představu, kolik se za články běžně dostává. Ale pokud se tedy už investuje do takového projektu, měla by být investice efektivnější," domnívá se studentka.

SMLOUVA POKRAČUJE

Pardubický kraj se rozhodl zatím v kampani pokračovat. „Smlouva o dílo i nadále trvá. Uvidíme, co odhalení s projektem udělá, jestli se promítne do jeho úspěšnosti. Stále si myslím, že ta myšlenka je dobrá, zajímavá a neotřelá," uvedl tiskový mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták.

„Máme autorská práva ke všem textům pana Záhorovského. Ze začátku připravoval některé reportáže na konkrétní vytipovaná témata, ale nyní už má při výběru víceméně volnou ruku," dodal Barták s tím, že cílem projektu není propagovat politiky a nikdy se tak ani jeho prostřednictvím nedělo.