Pro cestující v Pardubickém kraji přitom začne být možnost přestupu mezi různými vlakovými dopravci aktuální už letos, kdy několik dotovaných spojů na Orlickoústecku začne místo Českých drah jezdit LeoExpress.

Jednotný tarif má umožnit novela zákona o drahách, kterou poslanci nedávno poslali do závěrečného čtení. „Jde o zásadní a velmi rozsáhlou novelu,“ poznamenal poslanec za ANO Milan Feranec.

Zásadní změnou je právě povinnost pro dopravce v závazku veřejné služby uznávat státní jednotný tarif. Ten má platit od prosince 2020, řeší se i možnost dřívějšího zavedení. Pomalé projednávání ve Sněmovně ale ukazuje, že systém může být připraven, ale nemusí být legislativně schválen.

„V našem kraji to bude znamenat, že cestující budou na jednu jízdenku moci využít služeb Českých drah a společnosti LeoExpress, aniž by museli řešit dva jízdní doklady. Jedná se o zlepšení komfortu a usnadnění cestování,“ sdělil hejtman Martin Netolický.