Parametry stezky
Stezka pro pěší a cyklisty s vyloučeným nebo omezeným přístupem motorové dopravy

Šířkové uspořádání: Obousměrná pro cyklisty i chodce

Příčné uspořádání:
Pruh pro cyklisty a chodce 3 m, nezpevněné krajnice 2 x 0,5 m, celková šířka 4 m

Zatáčky s velkými poloměry umožňující rychlost 30 km/h
a rovněž minimální převýšení

Cyklostezka mechu a perníku mezi oběma krajskými městy bude možná hotová o dva roky dříve, než se předpokládalo ještě letos na jaře. Tehdy platil termín dostavby 2018. Teď svitla naděje na to, že na kole bychom po zbrusu nové cyklostezce mohli jezdit už na konci roku 2016.

„Vše je na dobré cestě. Máme hotovou studii proveditelnosti trasy cyklostezky, respektive jejího napojení u Vysoké nad Labem, přes Opatovice s pokračováním do Dřítče. Práce se posunuly do pokročilejší fáze příprav na dokumentaci k územnímu rozhodnutí," vysvětlil posun Jindřich Vedlich, náměstek hradeckého primátora.

Plány na cyklostezku, která je největším dluhem spolupráce obou krajských měst, léta brzdily výkupy pozemků, hlavně v okolí Bukoviny. Kvůli těmto problémům povede část stezky na levé straně řeky. K dvěma přemostěním bude využit starší mostek přes slepé rameno Labe, který patří Elektrárnám Opatovice a který bude rekonstruován. Na pravou stranu Labe se cyklisté vrátí po silničním mostě v Němčicích.

„Už aby byla cyklostezka hotová," pochvaluje si na nově zřízených facebookových stránkách Cyklostezky mechu a perníku Ivona Andrejsová. Na profilu svazek obcí Hradubická labská o postupu prací průběžně informuje.

V zimě i pro běžkaře

Zatím je hotov jen úsek cyklostezky od pardubického zdymadla ke Kuněticím. Dál je pro cyklisty výhodnější převézt kolo vlakem, odsud až do Hradce jsou totiž stávající trasy velmi nebezpečné.
Od Hradce se zatím se stavbou nepohnulo, to se má ale brzy změnit. „Pokud vše dobře půjde a nevyskytne se žádný problém, mohla by se cyklostezka začít stavět zjara roku 2016," dodal Vedlich.

Cyklostezka je koncipována jako víceúčelová – cyklistická stezka, pěší stezka, stezka pro in-line bruslaře a v zimě při přízni počasí také pro běžkaře. Bude součástí mezinárodní Labské stezky, která má kopírovat Labe od jeho pramenů až do Hamburgu. Hotový a mezi cyklisty nesmírně populární jež například 26 kilometrů dlouhý úsek z Hradce na Kuks.

S financováním „hradubické" stezky problém nebude, 19 kilometrů by mělo stát kolem 100 milionů a projekt má podporu nejen obou krajských měst, ale i krajských samospráv nebo fondů EU.
Z devatenácti nedostavěných kilometrů bude naprostá většina vedena v nové, samostatné trase, jen zhruba 4,5 kilometru bude nejspíš vedeno po stávajících místních komunikacích a v Němčicích dokonce kousek i po silnici II. třídy.